Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai | Paslaugos
 
 
 

Aviacijos saugumas ir iššūkiai (Lėktuvai ir aviacija | Technologijos)

Rodomi įrašai iš
visi straipsniai video
Archyvo rikiavimo ir rūšiavimo funkcijos
komentuojami skaitomiausi rekomenduojami naujausi
 
 
(4) 2019-05-09 16
Sekmadienį Maskvos Šeremetjevo oro uoste avariniu būdu leidęsis lėktuvas „Sukhoi Superjet 100“, įgulos vado Deniso Jevdokimovo teigimu, patyrė žaibo smūgį, po kurio buvo prarastas radijo ryšys, be to, pilotai buvo priversti lėktuvą valdyti tik rankiniu būdu. Bet ar tikrai žaibas gali tapti lėktuvo katastrofos priežastimi?
(1) 2019-04-19 8
„Flightradar24“ vaizdas nepalieka abejingų – Europos žemėlapyje knibždėte knibžda įvairiais greičiais ir įvairaus dydžio simboliais pažymėtų lėktuvų – kiekvieną dieną Europoje aptarnaujama daugiau kaip 30 tūkst. skrydžių. Mūsų šalies oro erdvėje skrydžių taip pat netrūksta ir didėjant skrydžių skaičiui Europoje, jų skaičius auga ir Lietuvoje. Oro erdvėje galioja visuotinai pripažintos oro eismo taisyklės, tad kaip iš tiesų suvaldomas lėktuvų eismas ir kaip lėktuvai išsitenka Lietuvos oro erdvėje?
(0) 2019-04-08 9
Tikriausiai esate kada pagalvoję, kad būtų smagu paskraidyti naikintuvu. Ir tai nėra visiškai beprotiška svajonė - kai kurie naikintuvai turi ir vietą antrajam pilotui ar keleiviui. Pavyzdžiui, „Dassault Rafale B“ yra skraidinęs ir Prancūzijos politikus, ir tarnybą baigusius karius, ir paprastus civilius. Tik praeitą mėnesį vienam tokiam keleiviui nepasisekė - dėl nežinomų priežasčių jis buvo katapultuotas.
(0) 2019-03-18 4
Beveik kiekvienas šiuo metu gatvėje važinėjantis automobilis turi bent kelias oro pagalves. Ši saugumo įrangos dalis yra labai svarbi ir padeda avarijų metu apsaugoti gyvybes. O kaip dėl lėktuvų? Kodėl juose nėra oro pagalvių? Į šį klausimą tuoj atsakysime, bet jis jau pats savaime nėra visiškai teisingas.
(0) 2019-03-04 1
Atvykę į oro uostą registruojame bagažą, atliekame saugumo patikros procedūras ir patogiai įsitaisę lėktuvo kėdėje imame mėgautis kelione. Tuo metu procesas, kad lėktuvas laiku ir saugiai atsirastų jūsų galutiniame kelionės taške, dar tik prasideda. Keleiviui dažnai nematomas, bet svarbias funkcijas atliekanti valstybės įmonė „Oro navigacija“ atskleidžia, kad vienas svarbiausių sėkmingo skrydžio garantų – tai darnus pilotų, skrydžių vadovų darbas ir tiksliai, tarsi šveicariškas laikrodis veikianti įranga.
(0) 2019-02-01 11
Kuomet Modesto oro uoste dirbantys žmonės išgirdo smūgį ir staiga nutilusį mažo lėktuvo variklio garsą, juos persmelkė siaubas. Visi suprato, kad įvyko avarija. Į oro uosto vielinę tvorą atsitrenkęs „Beech V35B“ rūko ir buvo stipriai apgadintas. Tačiau pribėgus siaubą pakeitė sutrikimas - mažo lėktuvo viduje nieko nebuvo.
(0) 2019-01-19 35
Mokslininkų ir studentų bendradarbiavimas mokslo srityje paprastai vyksta rengiant mokslinius darbus universitete. Tačiau Kauno technologijos universiteto (KTU) gyvuojanti inovacijų ekosistema vis dažniau pateikia kitokių jungčių, pavyzdžiui, kai dėstytojų išradimus vysto studentų įmonės. Vienas tokių pavyzdžių – KTU Elektros ir elektronikos fakulteto (EEF) mokslininkų patento pagrindu prototipą kuriantis studentų įkurtas startuolis, rašoma pranešime spaudai.
(1) 2018-12-24 21
Šiais laikais vis mažiau žmonių bijo skristi lėktuvais – nes itin patobulėjusios technologijos nelaimių tikimybę sumažino iki minimumo. Tiesą sakant, situacija dabar tokia, kad dažniausiai lėktuvų katastrofos nutinka dėl pilotų klaidų. Ir kai kurios jų būna visiškai atsitiktinės ir suprantamos, tačiau kai kurių – labai žioplos ir nepateisinamos.
(7) 2018-12-13 11
Jei daug keliaujate, jums tikriausiai yra tekę patirti bent vieną labai grubų nusileidimą. Atrodo, kad lėktuvas į nusileidimo taką tiesiog trenkiasi savo ratais, o kartais keleiviai net surinka iš netikėtumo. Tiesa, beveik visada tai baigiasi laimingai, tačiau kodėl taip nutinka? Ar tikrai žemų kainų oro linijų lėktuvai visada leidžiasi grubiau?
(0) 2018-10-30 8
Žarnyno dujos yra natūralus reiškinys, kuris kamuoja visus. Bent kelioliką kartų per dienų šios dujos yra pašalinamos. Dažniausiai tai nesukelia didesnio diskomforto, tačiau lėktuve gali sukelti ir neplanuotą nusileidimą, kuris yra labai brangus tiek pinigine, tiek laiko prasmėmis.
(8) 2018-10-16 19
Aviacijos kompanijos, nepaisydamos didelių galimų sutaupymų, prie skrydžių su vienu pilotu, ar iš vis be piloto, pereiti neskuba dėl neigiamos keleivių nuomonės.
(0) 2018-10-10 42
Paprastas keleivis skrydžių lėktuvu metu tradiciškai atkreipia dėmesį į tokius dalykus kaip vietos patogumas, šalia sėdinčių žmonių elgesys ar oro duobės. Tuo metu oro linijų pilotai yra išmokyti lėktuve atkreipti dėmesį į smulkias, tačiau itin svarbias detales, kurių „žmogus iš gatvės“ dažniausiai nepastebi.
(5) 2018-09-12 14
Įsivaizduokite, kad skrendate atostogauti, tačiau staiga lėktuve pasigirsta perspėjimo signalai, salonas prisipildo dūmais ir žmonių klyksmais. Įvyko rimtas gedimas ir lėktuvas krenta. Iki žemės - labai daug kelio, bet jūsų likimas dabar yra pakibęs ant plauko. Ar ne geriau būtų, jei galėtumėte iššokti su parašiutu? Kodėl tokia galimybė jums nėra numatyta?
(0) 2018-07-25 7
JAV duomenimis, vidutiniškai į kiekvieną komercinį lėktuvą nestiprus žaibas trenkia daugiau nei vieną kartą per metus. Tiesą sakant, pats lėktuvas neretai sukelia žaibus skrisdamas pro stiprų elektros krūvį turinčius debesis. Tokiu atveju, žaibo šaltiniu tampa lėktuvas ir srovė pasklinda nuo lėktuvo kitomis kryptimis. Žinoma, statistikos yra mažai – skaičiuojama, kad į mažus ir privačius lėktuvus žaibai trenkia rečiau dėl jų mažo dydžio ir dėl to, kad jie gali lengviau išvengti blogų oro sąlygų.