Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai | Paslaugos
 
 
 

Aviacijos saugumas ir iššūkiai (Lėktuvai ir aviacija | Technologijos)

Rodomi įrašai iš
visi straipsniai video
Archyvo rikiavimo ir rūšiavimo funkcijos
komentuojami skaitomiausi rekomenduojami naujausi
 
 
(4) 2018-06-15 43
Dviaukštis „Qantas“ oro linijų milžinas „Airbus A380“ sekmadienį virš Ramiojo vandenyno patyrė neplanuotą nuotykį. Staiga didesniame nei 9 km aukštyje skridęs lėktuvas ėmė kristi. Pilotams prireikė 10 sekundžių, kad lėktuvą suvaldytų, o keleiviai tikriausiai visą likusį skrydžio laiką bandė atsigauti po patirto šoko. Tačiau įdomiausia tai, kad šį įvykį sukėlė kitas toks pats tų pačių linijų lėktuvas.
(4) 2018-06-05 24
Įvykus nelaimei žmonės dažnai atsiduoda panikai. Nieko negalime su savimi padaryti - daugelis žmonių karštai reaguoja į netikėtumus, kurie kelia pavojų gyvybei. Tačiau skrydžių palydovai prieš kiekvieną skrydį perspėja avarinio nusileidimo atveju išlaikyti šaltą protą ir priešintis instinktams. Kodėl nereikėtų deguonies kaukių pirmiausia dėti savo vaikams? Kodėl negalima iš karto prisipūsti gelbėjimosi liemenės?
(0) 2018-06-03 26
Kauno technologijos universiteto (KTU) mokslininkų komanda sukūrė būdą orlaivių saugumui užtikrinti pakilimo metu. Per pirmąsias 10 sekundžių lėktuvui važiuojant kilimo ir tūpimo taku, KTU mokslininkų sukurtas įrenginys nustato, ar lėktuvas per duotą atstumą išvystys greitį, kurio reikia pakilimui. Inovacija gali būti pritaikyta tiek mažiems orlaiviams, tiek dideliems, komercinius skrydžius vykdantiems lėktuvams.
(0) 2018-06-02 -6
„Transavia“ oro linijų lėktuvas į Gran Kanarijos salą buvo priverstas neplanuotai nusileisti Portugalijai priklausančioje Faro saloje. Neplanuoto nusileidimo priežastis oficialiai medicininė, tačiau keleiviai pasakoja labai šlykščią istoriją.
(1) 2018-05-29 8
Tokius siužetus esame matę filmuose. Lėktuvo pilotas netenka sąmonės (ar miršta), paleidžia vairalazdę ir lėktuvas iš karto smenga žemyn. Pasigirsta vėjo šniokštimas, pradeda klykti aliarmo signalas, keleiviai puola į paniką. Bet ar tikrai viskas vyktų taip? Kas iš tiesų nutinka, kai pilotas netenka sąmonės?
(4) 2018-05-24 18
Tikriausiai esate girdėję įvairių istorijų apie tai, kaip lėktuvų varikliai įtraukė aplink vaikštinėjusius oro uosto darbuotojus. Bet ar taip tikrai būna? Ar tai apskritai įmanoma? O jei lėktuvas turi turbopropelerinius variklius?
(1) 2018-05-18 64
Jau daugiau kaip savaitę galime stebėti vaizdus iš Havajų, kuriuose savo galią rodo prabudęs Kilauėjos ugnikalnis. Vietiniams, tai nemalonus ir gyvenimą trikdantis dalykas, tačiau didžiausias galvos skausmas esti biuruose, esančiuose toli nuo išsiveržimo vietos. Skrydžius planuojanti aviacijos industrija kritiškai priklausoma nuo informacijos apie ugnikalnių aktyvumą. Kodėl žemėje vykstantys išsiveržimai įtakoja aukštai skrendančius lėktuvus?
(0) 2018-05-15 9
Tikriausiai klausimas nuskambės keistai, bet ar tikrai žinote, kam skirti saugos diržai lėktuvuose? Taip, jie padidina jūsų galimybes išgyventi lėktuvo sudužimą, tačiau daugelis aviakatastrofų aukų diržus būna prisisegę. Iš tiesų, jie apsaugo ne tik avarinio nusileidimo ar lėktuvo sudužimo atveju. Tada kodėl jie yra visiškai kitokie nei automobilių ar autobusų saugos diržai?
(0) 2018-05-14 20
Ar esate pastebėję, kad jūsų kelias į lėktuvą visada būna pažymėtas ryškiaspalviais kūgeliais? Kartais jie būna išdėlioti gana tingiai - paliekami dideli tarpai, dažnai vietoj kūgelių atsistoja patys oro uosto darbuotojai pirštu parodantys, kur jums eiti. Arba kur jums neiti - po sparnu eiti negalima. Bet kodėl? Juk dažniausiai varikliai yra išjungti, o ir kelią iki tolimesnių durų taip žymiai sutrumpintumėte.
(0) 2018-05-09 48
Prieš lėktuvui pakylant skrydžio palydovai pateikia saugumo instruktažą. Jo būtina atidžiai klausytis, tačiau vis tiek avariniam nusileidimui tinkamai pasiruošę nebūsite. Dave Inch, „Boeing 787“ kapitonas, pasidalino keliais patarimais, kaip išgyventi lėktuvo sudužimą - juos reikėtų įsidėmėti.
(2) 2018-05-04 30
Žmonėms nepatinka dideli, nepamatuoti pavojai. Mums reikia saugumo, ypač kai kalbame apie tradicines transporto priemones. Būtent dėl to sraigtasparnių mentys visada yra gana aukštai - taip tiesiog saugiau. Bet žmonės vis tiek lipdami į sraigtasparnį pasilenkia - kodėl? Negi juos prie žemės lenkia oro gūsis?
(0) 2018-05-03 6
Dažnas vartotojas yra patekęs į tokią situaciją, kai ilgai lauktų atostogų ar verslo kelionės planus sujaukia atšauktas ar ilgam atidėtas skrydis ir oro uoste tenka užtrukti ilgiau, nei tikėtasi. Kiekvienas vartotojas tam tikrais atvejais turi teisę reikalauti kompensacijos už patirtus nepatogumus.
(2) 2018-04-25 8
Kelionės lėktuvais yra labai saugios. Pigūs lėktuvų bilietai suteikė galimybę keliauti dažniau, todėl vis mažiau žmonių iš tiesų bijo skraidyti. Tačiau kad ir kokia saugi būtų civilinė aviacija, avarijų vis dar pasitaiko ir jų metu sužeidžiami žmonės. Ekspertai sako, kad daugelio šių traumų būtų galima išvengti labai paprastai pakeitus lėktuvų salonų dizainą, tačiau oro linijos šio žingsnio tikrai nežengs.
(2) 2018-04-19 12
Gyvename neįtikėtinais laikais, kuomet Žemė nebėra tokia didelė, kokia buvo prieš kelis dešimtmečius. Žinoma, jos dydis iš tikrųjų nesusitraukė, tačiau dabar kaip niekada lengvai galime pasiekti ir tolimiausius planetos kampelius. Net ir neseniai pradėti tiesioginiai skrydžiai iš Jungtinės Karalystės į Australiją nebestebina. Visgi, kartais žmonėms kyla klausimas - ar po itin ilgo skrydžio lėktuvui būtina daryti pauzę? Ar jam reikia pailsėti?
(9) 2018-04-11 3
Ar kada nors susimąstėte apie tai, kodėl sėdant į lėktuvą išmaniuosiuose įrenginiuose reikia įjungti skrydžio režimą?