Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai | Paslaugos
 

Avionika (Lėktuvai ir aviacija | Technologijos)

visi straipsniai video
Archyvo rikiavimo ir rūšiavimo funkcijos
komentuojami skaitomiausi rekomenduojami naujausi
(3) 2017-07-02 28
YouTube publikuoti unikalūs lėktuvo keleivio užfiksuoti kadrai, kuriuose matoma, kaip netoliese 10 000 metrų aukštyje praskrendantis Boeing 787 Dreamliner už savęs palieka neįprastai didelį kondensacinį pėdsaką.

(0) 2015-01-26 129
Šį klausimą sprendė JAV laidos Mythbusters kūrėjai, pripildę balandžiais sunkvežimį, kurį svėrė, kol balandžiai skrido. Panašu, šiek tiek teisybės yra, kad sunkvežimio vairuotojas, vežantis paukščius, gali palengvinti krovinį, priverdamas juos skristi – bet jis taip pat ir pasunkėja.
(0) 2014-05-04 1
Orlaivio kursas yra kampas tarp kokios nors pasirinktos atraminės krypties horizonto plokštumoje ir orlaivio išilginės ašies projekcijos toje plokštumoje. Aviacijoje dažniausiai pasirenkamos trys atraminės kryptys, kurių atžvilgiu matuojamas kursas, – geografinio ar magnetinio dienovidinių šiaurinė kryptis ir ortodromės „šiaurinė“ kryptis. Tokie kursai atitinkamai vadinami tikruoju, magnetiniu ir ortodrominiu. Kai kuriais atvejais gali prireikti matuoti kursą nuo kitos atraminės krypties, tokie kursai vadinami sąlyginiais. Kai kursas matuojamas orlaivyje veikiančio giroskopo pagrindinės ašies atžvilgiu, jis vadinamas giroskopiniu.
(2) 2014-04-11 4
Skrisdami lakūnai turi žinoti, koks orlaivio aukštis, greitis, kokia skrydžio kryptis, kaip greitai jis kyla ar leidžiasi, kiek jis nukrypęs nuo pasirinktojo skrydžio aukščio. Orlaiviui skrendant, aplink nieko nėra, tik jį supantis oras. Daug prietaisų iš jo gauna reikiamą informaciją. Praktiškai naudojami tik trys orlaivį supančio oro duomenys – oro slėgis, jo temperatūra ir oro pasipriešinimo dydis, orlaiviui skrendant. Lauko oro paėmimo ir tiekimo prietaisams sistemos vadinamos statinio ir pilnutinio slėgių sistemomis.
(0) 2014-04-07 3
Linija, kuria juda skrendančio orlaivio masių centras, vadinama skrydžio trajektorija. Skrendant į paskirties vietą, orlaivis turi judėti pasirinktąja trajektorija, nenukrypdamas erdvėje ir laike daugiau nei leidžiama. Lakūnai turi žinoti ne tik orlaivio padėtį erdvėje ar oro srauto atžvilgiu (valdymo elementus), bet ir jo vietą (jo koordinates), skrydžio aukštį, kryptį ir greitį, orlaivio padėtį antžeminių taškų atžvilgiu ir kitus duomenis, kurie vadinami navigacijos elementais.
(0) 2014-04-04 9
Bendradarbiaudami kartu su savo partneriais technologijos.lt skaitytojams pristatome išsamų straipsnių ciklą apie avioniką – aviacijos subtilybes ir įdomybes, apie kurias turbūt nė neįsivaizdavote, turėdami bendrą išprusimą apie lėktuvus, jų sandarą ir valdymo būdus. Galbūt po šio straipsnio ciklo padaugės ir lakūnų mėgėjų!

Portalo rubrikos

Akiratis
Laisvalaikis
Pasidaryk pats
Patarimai