Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai | Paslaugos
 
 
 

Civiliniai lėktuvai (Lėktuvai ir aviacija | Technologijos)

Rodomi įrašai iš
visi straipsniai video
Archyvo rikiavimo ir rūšiavimo funkcijos
komentuojami skaitomiausi rekomenduojami naujausi
 
 
(0) 2018-06-20 2
Avariniai nusileidimai aviacijoje tikrai pasitaiko, nors ir yra reti. Blogiausi atvejai būna tuomet, kai leistis tenka greitai, o arti nėra pasiekiamo oro uosto. Pilotams tenka apsvarstyti alternatyvas, kurių niekada nebūna daug. Pavyzdžiui, ar geriau leistis į vandenį ar ant minkšto paplūdimio smėlio?
(0) 2018-06-20 9
Viena moteris Kelounos mieste Kanadoje pateko į komiškai netikėtą įvykį. Jos vairuojamas automobilis sustojo prie šviesoforo, tačiau tuomet iš dangaus pasipylė išmatos. Kad ir kaip neįtikėtinai tai skambėtų, nemaloniai dvokiantis skystis pataikė tiesiai per stoglangį ant vairuotojos ir jos 21 metų sūnaus galvų. Ji iš karto suprato - tai virš galvos skriejančio lėktuvo kaltė. Bet ar tai įmanoma?
(0) 2018-06-18 11
2013 metais vienas didžiausių pasaulio krovininių lėktuvų „Boeing 747 Dreamlifter“ nusileido Vičitoje. Jis gabeno „Boeing 787“ fiuzeliažą ir skrido pagal planą. Tik nusileido su 19 km paklaida - nutūpė mažyčiame oro uoste. Kaip pakelti lėktuvą, kuriam pakilimui reikia 2,8 km nuo visu kilometru per trumpo pakilimo tako? Kaip nusigauti iki kitame miesto gale esančio oro uosto, kai tavo sparnų mojis - 64 metrai?
(4) 2018-06-15 42
Dviaukštis „Qantas“ oro linijų milžinas „Airbus A380“ sekmadienį virš Ramiojo vandenyno patyrė neplanuotą nuotykį. Staiga didesniame nei 9 km aukštyje skridęs lėktuvas ėmė kristi. Pilotams prireikė 10 sekundžių, kad lėktuvą suvaldytų, o keleiviai tikriausiai visą likusį skrydžio laiką bandė atsigauti po patirto šoko. Tačiau įdomiausia tai, kad šį įvykį sukėlė kitas toks pats tų pačių linijų lėktuvas.
(0) 2018-06-11 21
Absoliuti dauguma lėktuvų šiais laikais yra nudažyti, tačiau anksčiau buvo visai ne taip. Daugybė „Boeing“ lainerių skraidė su minimaliu dažų kiekiu ir atrodė išties puikiai. Aliumininis paviršius buvo poliruotas, todėl žvilgėjo saulėje, o oro linijos džiaugėsi ne tik įvaizdžiu, bet ir mažesniu svoriu - lėktuvo dažnai sveria kelis šimtus kilogramų. Tai kas pasikeitė?
(4) 2018-06-05 24
Įvykus nelaimei žmonės dažnai atsiduoda panikai. Nieko negalime su savimi padaryti - daugelis žmonių karštai reaguoja į netikėtumus, kurie kelia pavojų gyvybei. Tačiau skrydžių palydovai prieš kiekvieną skrydį perspėja avarinio nusileidimo atveju išlaikyti šaltą protą ir priešintis instinktams. Kodėl nereikėtų deguonies kaukių pirmiausia dėti savo vaikams? Kodėl negalima iš karto prisipūsti gelbėjimosi liemenės?
(0) 2018-06-02 -6
„Transavia“ oro linijų lėktuvas į Gran Kanarijos salą buvo priverstas neplanuotai nusileisti Portugalijai priklausančioje Faro saloje. Neplanuoto nusileidimo priežastis oficialiai medicininė, tačiau keleiviai pasakoja labai šlykščią istoriją.
(33) 2018-05-29 143
Malaizijos „Boeingo“ žūties istorija oficialiajai Maskvai daug pavojingesnė už karą Ukrainos rytuose ir konfliktą dėl Krymo priklausomybės. Su tuo, su kuo pasirengę susitaikyti Vakarų po
(4) 2018-05-24 18
Tikriausiai esate girdėję įvairių istorijų apie tai, kaip lėktuvų varikliai įtraukė aplink vaikštinėjusius oro uosto darbuotojus. Bet ar taip tikrai būna? Ar tai apskritai įmanoma? O jei lėktuvas turi turbopropelerinius variklius?
(3) 2018-05-21 3
Šiuolaikiniai lėktuvai yra išties neįtikėtini technologiniai šedevrai. Tai - tarsi viešbučiai danguje, kuriuose galima patogiai įsitaisyti ir ilgos kelionės metu pažiūrėti kokį filmą ar klausytis muzikos. Galima naudotis ir telefonu, jei tik įjungsite reikiamą režimą, tačiau šalia reikia turėti ir USB laidą, kad galėtumėte įkrauti bateriją. Bet kas nutiktų, jei visi keleiviai imtų krautis savo telefonus ar planšetes? Ar lėktuvui pakaktų elektros energijos?
(0) 2018-05-15 9
Tikriausiai klausimas nuskambės keistai, bet ar tikrai žinote, kam skirti saugos diržai lėktuvuose? Taip, jie padidina jūsų galimybes išgyventi lėktuvo sudužimą, tačiau daugelis aviakatastrofų aukų diržus būna prisisegę. Iš tiesų, jie apsaugo ne tik avarinio nusileidimo ar lėktuvo sudužimo atveju. Tada kodėl jie yra visiškai kitokie nei automobilių ar autobusų saugos diržai?
(0) 2018-05-14 20
Ar esate pastebėję, kad jūsų kelias į lėktuvą visada būna pažymėtas ryškiaspalviais kūgeliais? Kartais jie būna išdėlioti gana tingiai - paliekami dideli tarpai, dažnai vietoj kūgelių atsistoja patys oro uosto darbuotojai pirštu parodantys, kur jums eiti. Arba kur jums neiti - po sparnu eiti negalima. Bet kodėl? Juk dažniausiai varikliai yra išjungti, o ir kelią iki tolimesnių durų taip žymiai sutrumpintumėte.
(1) 2018-05-11 31
Pripažinkime - skrydis pigiomis oro linijomis nebūna labai malonus. Vietos kojoms - labai mažai, paslaugų negauname jokių, o ir kiti keleiviai dažnai prisideda prie ramybės trūkumo. Kita vertus, tokia jau to pigaus bilieto kaina. Tačiau kodėl lėktuvai negali skristi bent šiek tiek greičiau? Kodėl dabar skrydžiai trunka ilgiau nei, tarkim, 1980 metais?
(8) 2018-05-01 42
Aukštasparnio lėktuvo sparnai yra sumontuoti, kaip tikriausiai žinote, fiuzeliažo viršuje. Iš aukštasparnių lėktuvų lengviau apžvelgti žemę, nes platūs sparnai neriboja matomumo. Tai kodėl beveik visi civiliniai laineriai yra žemasparniai? O kodėl daugelis karinių transportinių lėktuvų yra aukštasparniai?
(2) 2018-04-25 8
Kelionės lėktuvais yra labai saugios. Pigūs lėktuvų bilietai suteikė galimybę keliauti dažniau, todėl vis mažiau žmonių iš tiesų bijo skraidyti. Tačiau kad ir kokia saugi būtų civilinė aviacija, avarijų vis dar pasitaiko ir jų metu sužeidžiami žmonės. Ekspertai sako, kad daugelio šių traumų būtų galima išvengti labai paprastai pakeitus lėktuvų salonų dizainą, tačiau oro linijos šio žingsnio tikrai nežengs.