Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai | Paslaugos
 
 
 

Lėktuvų technologijos (Lėktuvai ir aviacija | Technologijos)

Rodomi įrašai iš
visi straipsniai video
Archyvo rikiavimo ir rūšiavimo funkcijos
komentuojami skaitomiausi rekomenduojami naujausi
 
 
(0) 2018-06-25 7
Lėktuvai nėra sraigtasparniai ir kaboti vietoje negali. Keliamoji sparnų jėga kuriama tik lėktuvui judant pirmyn ir oro srautams glostant sparnų paviršių. Tačiau koks lėktuvas gali skristi lėčiausiai? Ir ar patikėtumėte, kad yra lėktuvų, kurie gali skristi atbuli?
(0) 2018-06-20 10
Viena moteris Kelounos mieste Kanadoje pateko į komiškai netikėtą įvykį. Jos vairuojamas automobilis sustojo prie šviesoforo, tačiau tuomet iš dangaus pasipylė išmatos. Kad ir kaip neįtikėtinai tai skambėtų, nemaloniai dvokiantis skystis pataikė tiesiai per stoglangį ant vairuotojos ir jos 21 metų sūnaus galvų. Ji iš karto suprato - tai virš galvos skriejančio lėktuvo kaltė. Bet ar tai įmanoma?
(0) 2018-06-11 21
Absoliuti dauguma lėktuvų šiais laikais yra nudažyti, tačiau anksčiau buvo visai ne taip. Daugybė „Boeing“ lainerių skraidė su minimaliu dažų kiekiu ir atrodė išties puikiai. Aliumininis paviršius buvo poliruotas, todėl žvilgėjo saulėje, o oro linijos džiaugėsi ne tik įvaizdžiu, bet ir mažesniu svoriu - lėktuvo dažnai sveria kelis šimtus kilogramų. Tai kas pasikeitė?
(1) 2018-05-29 8
Tokius siužetus esame matę filmuose. Lėktuvo pilotas netenka sąmonės (ar miršta), paleidžia vairalazdę ir lėktuvas iš karto smenga žemyn. Pasigirsta vėjo šniokštimas, pradeda klykti aliarmo signalas, keleiviai puola į paniką. Bet ar tikrai viskas vyktų taip? Kas iš tiesų nutinka, kai pilotas netenka sąmonės?
(0) 2018-05-25 37
„Lockheed P-2 Neptune“, „Convair B-36 Peacemaker“, „Ryan FR Fireball“ - tai tik keli lėktuvų su dviem skirtingomis variklių technologijomis pavyzdžiai. Stūmoklinių variklių šiems lėktuvams nepakako, todėl jie naudojo ir reaktyvinius. Tačiau kodėl tuomet buvo naudojami ne tik reaktyviniai varikliai? Kam ta sena propelerinių variklių technologija? Ir kodėl tada dabar tokių lėktuvų nebėra?
(4) 2018-05-24 18
Tikriausiai esate girdėję įvairių istorijų apie tai, kaip lėktuvų varikliai įtraukė aplink vaikštinėjusius oro uosto darbuotojus. Bet ar taip tikrai būna? Ar tai apskritai įmanoma? O jei lėktuvas turi turbopropelerinius variklius?
(3) 2018-05-21 3
Šiuolaikiniai lėktuvai yra išties neįtikėtini technologiniai šedevrai. Tai - tarsi viešbučiai danguje, kuriuose galima patogiai įsitaisyti ir ilgos kelionės metu pažiūrėti kokį filmą ar klausytis muzikos. Galima naudotis ir telefonu, jei tik įjungsite reikiamą režimą, tačiau šalia reikia turėti ir USB laidą, kad galėtumėte įkrauti bateriją. Bet kas nutiktų, jei visi keleiviai imtų krautis savo telefonus ar planšetes? Ar lėktuvui pakaktų elektros energijos?
(0) 2018-05-15 9
Tikriausiai klausimas nuskambės keistai, bet ar tikrai žinote, kam skirti saugos diržai lėktuvuose? Taip, jie padidina jūsų galimybes išgyventi lėktuvo sudužimą, tačiau daugelis aviakatastrofų aukų diržus būna prisisegę. Iš tiesų, jie apsaugo ne tik avarinio nusileidimo ar lėktuvo sudužimo atveju. Tada kodėl jie yra visiškai kitokie nei automobilių ar autobusų saugos diržai?
(8) 2018-05-01 42
Aukštasparnio lėktuvo sparnai yra sumontuoti, kaip tikriausiai žinote, fiuzeliažo viršuje. Iš aukštasparnių lėktuvų lengviau apžvelgti žemę, nes platūs sparnai neriboja matomumo. Tai kodėl beveik visi civiliniai laineriai yra žemasparniai? O kodėl daugelis karinių transportinių lėktuvų yra aukštasparniai?
(0) 2018-03-14 19
Kuo aerodinamiškesnis yra lėktuvas, tuo mažiau degalų sudegina jo varikliai. Šiuolaikiniai orlaiviai yra labai aptakūs, tačiau fiuzeliažo išorėje turi ir nelygių vietų. Langai yra vienas iš tų dalykų, kurių atsisakius pavyktų sutaupyti tikrai nemažai. Visgi, tai nėra gera mintis - kokias funkcijas, apie kurias keleiviai nepagalvoja, atlieka lėktuvo langai?
(0) 2018-02-23 12
Jau įpratome girdėti apie ateitį, kurioje vyraus robotai, mašinos vairuosis pačios save, o namų šaldytuvas pats užsisakys ko reikia jūsų vakarienei. O kas laukia tolimųjų oro kelionių šiame žinių amžiuje? Britų aviacinių variklių gamintojas pateikė savo viziją. Ne tik viziją, bet ir ką jau padarė, kad pristatymas neliktu tik paika fantazija.
(4) 2018-02-21 33
Sukurta naujo tipo, atspari itin aukštoms temperatūroms keramika pašalina svarb(iaus)ią kliūtį kelyje į hipergarsinius skrydžius.
(2) 2018-02-20 5
Lietuvoje hibridiniai automobiliai kol kas gerokai lenkia elektromobilius. Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, remdamasi „Regitros“ duomenimis, skelbia, kad šių metų vasario 1 dieną Lietuvoje buvo užregistruotas 661 elektromobilis. Tuo tarpu hibridinių elektrinių automobilių buvo apie dvylika kartų daugiau. Visgi lengvieji hibridiniai automobiliai ir elektromobiliai šiuo metu sudaro tik apie 0,7 procento visų šalyje užregistruotų lengvųjų automobilių.
(2) 2018-01-28 20
<em>NASA ir Boeing aprūpino droną lengvais sulankstomais sparnais, su kuriais jis galės skraidyti viršgarsiniu greičiu.</em>
(10) 2017-12-18 51
„BAE Systems“ ir Mančesterio Universiteto inžinieriai sukūrė naują nedidelį karinį droną. Tokių naujienų tikriausiai esate girdėję ne vieną ir svarstote, kuo šis ypatingas. Jis pasižymi STEALTH technologijomis, kurios neleidžia šio orlaivio susekti įprastais radarais. Prie ypatingo slaptumo operacijų metu labiausiai prisideda naujos kartos valdymo sistema - MAGMA vadinamas dronas išorėje neturi jokių judančių dalių. Tai kaip jis keičia kryptį?