Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai | Paslaugos
 

Lėktuvų technologijos (Lėktuvai ir aviacija | Technologijos)

visi straipsniai video
Archyvo rikiavimo ir rūšiavimo funkcijos
komentuojami skaitomiausi rekomenduojami naujausi
(0) 2017-12-08 12
Dar pamenate tuos mokyklinius laikus, kuomet per ekskursijas autobusų vairuotojai turėdavo ieškoti vietų, kur galėtų sustoti, jog vaikai galėtų nueiti į tualetą? Ar panaši situacija įmanoma skrendant lėktuvu? Iš tikrųjų visai neseniai taip nutiko vienam „Delta“ skrydžiui.
(9) 2017-10-06 14
Startuoliai iš pradžių planuoja kurti hibridinius lėktuvus ir galiausiai – grynai elektrinius lainerius.
(1) 2017-08-22 3
Kam reikalingos lėktuvų variklių turbinų spiralės? Jeigu bent kartą esate keliavę lėktuvu, tikriausiai pastebėjote ant lėktuvo sparnų esančių variklių centrinėje dalyje išpieštas spirales. Kam jos reikalingos? Tikriausiai dauguma atsakytų, jog tam, kad ant žemės esantys žmonės matytų, ar sukasi turbina. Tačiau tai paaiškina ne viską.
(0) 2017-07-18 11
Ar kada susimąstėte, kodėl lėktuvo salone negroja muzika? O gal svarstėte, kas nutiktų, jei skrydžio metu į orlaivį trenktų žaibas? Kodėl leidžiantis reikia pakelti langų uždangas ir prigesinama šviesa?
(2) 2017-07-07 21
Jungtinių Valstijų Oro pajėgų klimatinėje laboratorijoje prieš porą dienų kilo gaisras. Nors tiksli jo padaryta žala nėra skelbiama, jis patraukė žiniasklaidos dėmesį iš naujo sužinoti, kaip bandomi kariniai lėktuvai. Kokie bandymai atliekami Makinlio klimatinėje laboratorijoje? Ką kariniams lėktuvams tenka ištverti prieš keliaujant į misijas visame pasaulyje?
(3) 2017-07-02 28
YouTube publikuoti unikalūs lėktuvo keleivio užfiksuoti kadrai, kuriuose matoma, kaip netoliese 10 000 metrų aukštyje praskrendantis Boeing 787 Dreamliner už savęs palieka neįprastai didelį kondensacinį pėdsaką.

(0) 2017-06-19 21
Šiais laikais keliauti lėktuvais jau nebėra tokia didelė prabanga. Skraidyti gali kone visi, tačiau tai kartu reiškia, kad daugybė aviacija nesidominčių žmonių lėktuvuose pastebi keistų įrenginių, ženklų ar daiktų ir niekaip negali suprasti, kam jie skirti. Pavyzdžiui, ar pastebėjote, kad lėktuvo sparnų galuose yra eilė keistų į antenas panašių strypelių? Kam jie reikalingi?
(0) 2017-06-17 36
Šiais laikais jau daug keliaujame lėktuvais, bet dar tikrai nežinoma apie juos visokių įdomių smulkmenų. Štai pavyzdžiui, koks įrankis turi būti pilotų kabinoje? Arba kam reikalingos tos kilpelės ant lėktuvo sparnų? Arba – iš kur lėktuvo salone atsiranda oras, kuriuo kvėpuojame skrydžio metu?
(1) 2017-04-11 9
Prieš kiekvieną skrydį girdime skrydžio palydovių nurodymą elektroniniuose prietaisuose įjungti skrydžio režimą arba prietaisus išjungti. Tačiau kas bus, jeigu nepaklausysime šio nurodymo?
(1) 2017-02-01 19
Oro mūšio metu paprasčiausi vaizdiniai akcentai gali suklaidinti kovinių lėktuvų pilotus, kurie sprendimus privalo priimti per sekundės dalis. Jiems padeda bet kokia maskuotė, tačiau koviniai naikintuvai privalo išlikti aerodinamiški bei manevringi.
(0) 2017-01-07 12
Naujai sukurtas robotas gali sėdėti lėktuvo piloto kėdėje ir valdyti orlaivį taip pat gerai, kaip tai padarytų žmogus.
(0) 2016-11-19 38
Kompaniją „Goodyear“ žinome iš padangų ir kitų gumos gaminių, bet iš tikrųjų šiuo vardu per visą firmos istoriją puikavosi ir kiti įdomūs daiktai. Pavyzdžiui, pripučiamas lėktuvas. Taip, kad ir kaip beprotiškai tai skambėtų, ši idėja buvo ne tik labai rimtai svarstoma, bet ir iš dalies įgyvendinta – 1956 m. pripučiamas „Goodyear“ lėktuvas pirmą kartą pakilo į orą.
(2) 2016-11-17 20
Ar žinote, kad lėktuvuose yra slaptos patalpos, kuriose orlaivių palydovai ilsisi ir leidžia laisvą laiką? Dažniausiai atrodo, kad įgula visą skrydį praleidžia stovėdama, nuolat sukiodamasi aplink, rašo indy100.com. Bet jie iš tikrųjų turi slaptą kambarį.
(2) 2016-10-25 25
Oras sukuria pasipriešinimą. Tas pats oras, dėl kurio skridimas įmanomas, taip pat juda priešinga skrydžiui kryptimi, padidindamas trintį skrendant. Skleisdami zvimbiantį žydrą spindesį, mokslininkai eksperimentuoja su plazma, kaip sparnus aptekančio oro manipuliavimo įrankiu, mažinančiu pasipriešinimą ir padedantį sumažinti kaštus. Be to, lėktuvo sparnai švytėtų elektriškai melsvai, ir jau vien tai, tiesą sakant, pakankama paskata.
(3) 2016-10-24 37
1985 metų sausio 1-ąją dieną aviacijos kompanijos Eastern Air Lines reisas 980, skridęs iš Asunsjono (Paragvajus) į La Pasą (Bolivija), 6000 metrų aukštyje rėžėsi į kalną. Visi buvę lėktuve, žuvo. Po metus trukusio tyrimo pateikta išvada, kad katastrofos priežastimi tapo „susidūrimas su žeme, skrendant įprastu režimu“. Tačiau oficialios ataskaitos labiau kėlė klausimus, nei į juos atsakė. Kodėl sudužimo vietoje nerastas nė vienas kūnas ar bent kraujo? Kur dingo „juodoji dėžė“? Ar lėktuvu buvo gabenama narkotikų kontrabanda? Ar galėjo avarija įvykti dėl pasikėsinimo į vieną ar kelis keleivius? Tik dabar, praėjus 30 metų, dviejų nuotykių ieškotojų ekspedicija padeda aiškintis „paslaptingiausią XX amžiaus aviakatastrofą“. Štai jų istorija.

Portalo rubrikos

Akiratis
Laisvalaikis
Pasidaryk pats
Patarimai