Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai | Paslaugos
 
 
 

Lėktuvų technologijos (Lėktuvai ir aviacija | Technologijos)

Rodomi įrašai iš
visi straipsniai video
Archyvo rikiavimo ir rūšiavimo funkcijos
komentuojami skaitomiausi rekomenduojami naujausi
 
 
(0) 2019-05-03 9
Nemaža dalis keliautojų mėgsta sėdėti prie lėktuvo lango. Čia daugiau šviesos, o ir vaizdas niekada nepabosta. Tačiau kartais sumokėjus už brangesnį lėktuvo bilietą tenka nusivilti - vieta prie lango iš tiesų yra vieta tarp langų. Kodėl taip yra? Kodėl sėdynės nėra išrikiuojamos lygiai su kiekvienu langu?
(0) 2019-04-09 0
Naudotis lėktuvų tualetais dažnai yra nepatogu. Jie yra maži, prie jų dažnai susidaro eilės, o ir triukšmas nuspaudus vandens nuleidimo renkenėlę gali išgąsdinti. Dabar Brigamo Jango universiteto mokslininkai sugalvojo, kaip išspręsti vieną iš šių problemų.
(0) 2019-03-25 12
„Boeing 777“ pagal salono talpą yra didžiausias dvimotoris lėktuvas pasaulyje. Naujosios legendinio lainerio kartos lėktuvai, vadinami 777X, bus dar šiek tiek didesni ir gerokai modernesni. Tačiau kiek keistai atrodo tai, kad „Boeing 777X“ turės užlenkiamus sparnų galus. Kam to reikia? Juk „Airbus A380“ sparnų mojis yra dar didesnis, tačiau šis lėktuvas užlenkiamų sparnų neturi.
(4) 2019-03-22 31
„Tupolev Tu-95“, „Antonov An-70“, Westland Wyvern“ ir keletas kitų lėktuvų turi variklius su dvigubais kontrarotaciniais (priešsukiniais) propeleriais. Įprastai vienas lėktuvo variklis turi vieną propelerį – jūs žinote, kaip tai atrodo. Tuo tarpu paminėtų lėktuvų varikliai turi po du į priešingas puses besisukančius propelerius. Tokia konstrukcija turi daug privalumų, tai kodėl tuomet ji yra tokia reta?
(0) 2019-03-19 9
Pasaulyje yra daug keistų lėktuvų, tačiau kuris keisčiausias? Lenkijoje gamintas „PZL M-15 Belphegor“ yra rimtas kandidatas į šį titulą. Tai – lėčiausias pasaulio reaktyvinis lėktuvas ir vienintelis masinės gamybos biplanas su reaktyviniu varikliu.
(0) 2019-02-25 4
„Singapore“ ir „American“ oro linijos neseniai buvo sukritikuotos dėl keleivių atsitiktinai pastebėtų kamerų. Jos nebuvo labai gerai paslėptos - tiesiog anksčiau niekas neatkreipė dėmesio, kad sėdynių atlošuose sumontuoti ekranai turi ir kameras. Kam jos skirtos? Kodėl oro linijos galėtų norėti iš tokio atstumo stebėti keleivius?
(1) 2019-02-22 11
Keliaudami oro uostuose galbūt esate pastebėję, kad kai kurie Boeing lėktuvai turi variklius su dantyta galine dalimi. Toks dizainas iš tiesų atrodo pakankamai įdomiai. Tokius variklius turi 737 MAX, 787 Dreamliner, 747-8 ir, tikriausiai, dar keli naujesni Boeing modeliai. Tačiau variklio korpuso dizainas sugalvotas tikrai ne dėl grožio. Kokią funkciją turi ta dantyta galinė variklio dalis? Ir kodėl tokio sprendimo nenaudoja Airbus?
(0) 2019-02-21 15
Absoliuti dauguma lėktuvų yra simetriški. Jei lėktuvas turi vieną variklį, galite neabejoti, kad jis bus centre. Jei du – po kiekvienu sparnu bus po vieną. Ir taip toliau. Tačiau „Rutan Boomerang“ yra kiek kitoks lėktuvas – nors jis turi du variklius, jų konfigūracija yra visiškai nesimetriška.
(0) 2019-02-12 9
Ši žiema mūsų nebaudė ekstremaliu šalčiu. Visgi tikėtina, kad pasitaikė bent keli rytai, kuomet ne visi vairuotojai lengvai pažadino savo automobilius. Ar didelis šaltis gąsdina didžiuosius keleivinius lėktuvus? Ar jie žvarbų žiemos rytą gali tiesiog neužsivesti?
(0) 2019-02-11 6
Įsitaisote savo vietoje lėktuve ir vos pakilus užsinorite miego. Jei jūsų tokios bėdos nekamuoja, tai tikrai esate keliavę su tokiais žmonėmis - vos prisėdę jie ima ir užmiega. Kodėl lėktuvuose žmonės tampa tokiais mieguistais? Ar iš tikrųjų lėktuvų salonuose palaikoma žemesnė deguonies koncentracija, kad žmonės būtų ramesni?
(0) 2019-01-21 11
Ar kada nors susimąstėte, kodėl daugumos lėktuvų keleivių sėdynės yra mėlynos? Arba kodėl naujuose lėktuvų modeliuose galima rasti peleninių – nors rūkymas lėktuvuose jau seniai uždraustas? Pateikiame ir daugiau įdomybių, kurios keliaujant neretai prasprūsta pro akis.
(1) 2019-01-17 4
„Boeing“ jau bando naujos kartos GE9X reaktyvinį variklį. Jis ateityje bus montuojamas po 777X sparnais ir pagerins jo dinamines charakteristikas bei efektyvumą. GE9X - vienas didžiausių turboventiliatorinių variklių rinkoje, kurio skersmuo primena 737 fiuzeliažą. Todėl natūraliai kyla klausimas - ar įmanoma sukurti vienmotorį didelį reaktyvinį lėktuvą su 100-200 keleivių talpa?
(0) 2018-12-28 2
Lėktuvai skraido greitai, aukštai ir gausiai. Jie stipriai teršia aplinką. Tačiau ar tikrai padedate gamtai į ilgas keliones leisdamiesi automobiliais? Kitaip tariant, ar lėktuvai gamtą tikrai teršia labiau nei automobiliai?
(0) 2018-12-07 10
Kaip galite įsivaizduoti, didžiųjų lėktuvų gamybai sunaudojama labai daug įvairių medžiagų. Kadangi orlaivių svoris yra svarbus jų dinaminėms savybėms, dažnai pasitelkiamos kompozicinės medžiagos, kurios yra lengvos, tačiau standžios ir tvirtos. Dabar „Boeing“ su partneriais sugalvojo, kaip jas panaudoti ir automobiliams gaminti - taip bus sumažintas atliekų kiekis.
(0) 2018-11-19 10
Didesni lagaminai yra laikomi lėktuvo krovinių skyriuje, kuris įprastai būna po salono grindimis. Tai - gana didelis plotas, kuriame keliauja siuntos, lagaminai, net gyvūnai. Lėktuvo krovinių skyrius įprastai užpildomas tuo pat metu, kai laipinami keleiviai - tam yra skirti atskiri liukai lėktuvo išorėje. O kas jei prireiktų į šį skyrių patekti iš salono vidaus? Ar tai apskritai įmanoma?