Nepilotuojamų orlaivių technologijos (Lėktuvai ir aviacija | Technologijos)
|
||||
Archyvo rikiavimo ir rūšiavimo funkcijos
|
||||
|
||||


Šiemet aviacijos sektoriui didelė šventė – praėjo šimtmetis nuo tos akimirkos, kai mūsų šalyje pradėjo skraidyti lėktuvai. Norėdami įprasminti šią sukaktį, Vilniaus Gedimino technikos universiteto Antano Gustaičio aviacijos instituto (VGTU AGAI) atstovai savo sukonstruotu bepiločiu orlaiviu perskrido Lietuvą ir įveikė 397 km atstumą.


Nuotoliniu būdu valdomų bepiločių orlaivių, dažniau vadinamų dronais, populiarumas neblėsta, o tik auga. Rinką papildo funkcionalesni, pranašesni ir patogesni šių įrenginių modeliai. Remiantis NASA mokslininkų teoriniais skaičiavimais, Vilniaus Gedimino technikos universiteto Antano Gustaičio aviacijos instituto (VGTU AGAI) Aeronautikos laboratorijoje sukurtas pirmasis ir vienintelis Lietuvoje, saulės energija varomas fiksuoto sparno bepiločio orlaivio „Solarwing2“ prototipas, paremtas paukščio skrydžiu.


Šis seną aviacinę bombą ar dirižablį primenantis orlaivis - tai jau tris metus Jungtinėje Karalystėje kuriamas „Phoenix UAV“. Tai - ypatingas dronas, kuris nenaudoja degalų, skrenda visiškai tyliai ir ore gali praleisti praktiškai neribotą laiką. Na, beveik neribotą.