Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai | Paslaugos
 
Jūs esate čia: Pradžia » Visos temos » Žmonių pasaulis

Specialiosios propagandos ypatumai – kaip valdoma mūsų sąmonė?

2015-09-02 (4) Rekomenduoja   (60) Perskaitymai (110)
    Share

Smalsu, ar dabar būsiu atskleidęs valstybinę paslaptį? Studijavau Maskvos valstybinio universiteto (MVU) Žurnalistikos fakultete, turėjom karinę katedrą. Slaptumo sąlygomis mus mokė apie specialiąją propagandą – meną sėti nesantaiką priešo gretose, pasitelkiant dezinformacijos ir sąmonės valdymo priemones.

Turiu pasakyt, baisus reikalas. Ne juokai. Kovinė, arba juodoji, propaganda leidžia bet kokį realių faktų iškreipimą, norint pasiekti propagandos tikslus. Tai efektyvus ginklas, kurio vienintelė paskirtis yra „išmušti“ priešui smegenis.

Supuvusios silkės metodas. Apverstos piramidės metodas. Didžiojo melo metodas. 40/60 santykis. Visiško akivaizdumo metodas. Jūs irgi esat susipažinę su visais šiais metodais ir technikomis. Tiesiog nesuvokiate to. Taip ir turėtų būti.

Mus mokė naudoti kovinės specialiosios propagandos technikas kovoje su priešo armijos kareiviais. Šiandien jos yra naudojamos prieš mūsų šalies taikius gyventojus. Jau dvejus metus, skaitydamas Rusijos spaudą ar žiūrėdamas televizijos laidas, pastebiu, kad žmonės, koordinuojantys žinių pateikimą ir interpretavimą Rusijoje, buvo mokyti pagal tą patį vadovėlį, to paties barzdoto pulkininko arba jo kolegų.

Pavyzdžiui, supuvusios silkės metodas veikia parenkant melagingus kaltinimus. Svarbu, kad būtų kuo purvinesni ir skandalingesni. Gerai veikia, tarkim, smulki vagystė arba mažamečių tvirkinimas, taip pat žmogžudystė, dar geriau, jei iš gobšumo. Beje, supuvusios silkės metodo tikslas nėra įrodyti kaltę. Tikslas yra sukelti viešą, platų aukos NEteisingumo ir NEpagrįstumo aptarimą.

Žmogaus psichika veikia taip, kad, kaltinimui vos tapus viešos diskusijos objektu, iškart atsiranda šalininkų ir priešininkų, žinovų ir ekspertų, fanatiškų kaltintojų ir nuožmių kaltininko užtarėjų. Kad ir kokio laikytųsi požiūrio, visi diskusijos dalyviai toliau kartoja kaltinamojo vardą kartu su purvinu ir skandalingu kaltinimu, taip įtrindami vis daugiau supuvusios silkės į jo drabužius, kol galiausiai smarvė ima lydėti jį visur. Klausimas „Ar tikrai nužudė, pavogė, tvirkino?“ tampa pagrindiniu, kai minimas jo vardas.

Kitas metodas yra 40/60 santykis, sugalvotas dar Gebelso. Metodo principas yra žiniasklaidos, 60 proc. informacijos pateikiančios priešo naudai, sukūrimas. Taip pelnius jo pasitikėjimą, kitus 40 procentų galima naudoti ypatingos dezinformacijos, efektyvios dėl pelnyto pasitikėjimo, tikslams. Antrojo pasaulinio karo metais veikė radijo stotis, kurios klausėsi su fašizmu kovojęs pasaulis. Buvo manoma, kad ji priklausė britams. Tik po karo paaiškėjo, kad iš tikrųjų tai buvo Gebelso radijo stotis, veikusi 40/60 santykio principu.

Ypač veiksmingas yra didžiojo melo metodas, kuris šiek tiek primena supuvusios silkės metodą, bet iš tikrųjų veikia kitaip. Jo veikimo principas yra kuo labiau užtikrintai pateikti auditorijai tokį globalų ir baisų melą, kad būtų sunku patikėti, jog apie tai galima meluoti. Metodas grįstas tuo, kad teisingai sukonstruotas ir gerai apgalvotas didysis melas sukelia klausytojui arba žiūrovui gilią emocinę traumą, kuri ilgam laikui nulemia jo požiūrį, nepaisant logikos ir sveikos nuovokos. Ypač gerai veikia melagingi žiaurumo prieš vaikus ir moteris aprašymai.

Tarkim, pranešimas apie nukryžiuotą vaiką dėl jo sukeltos emocinės traumos ilgam laikui paveiks informaciją gavusio žmogaus požiūrį, kad ir kaip kiti stengtųsi pakeist jo nuomonę, pasitelkus paprastą logiką.

Mūsų niekada nenuilstantis pulkininkas ypatingai vertino visiško akivaizdumo metodą, kurio rezultatas, nors ir negreitas, yra užtikrintas. Užuot ką nors įrodinėję, pateikiat auditorijai tai, kuo norite įtikinti, kaip kažką akivaizdaus, savaime suprantamo ir todėl neabejotinai palaikomo vyraujančios daugumos šalies gyventojų.

Nors paprastas, šis metodas yra neįtikėtinai efektyvus, nes žmogaus psichika automatiškai reaguoja į daugumos nuomonę ir siekia prie jos prisitaikyti. Svarbu nepamiršti, kad dauguma turi būti vyraujanti, o jos palaikymas visiškas ir besąlygiškas, kitaip tapatinimosi efektas nebus pasiektas.

Tačiau jeigu šios sąlygos yra, daugumos pozicijos šalininkų skaičius ima pamažu, bet užtikrintai augti, laikui bėgant šis augimas virsta geometrine progresija, daugiausia dėl apatinių socialinių sluoksnių atstovų, kuriuos tapatinimosi efektas veikia labiausiai. Vienas iš klasikinių visiško akivaizdumo metodo palaikymo būdų yra skirtingų socialinių apklausų rezultatų, rodančių vienbalsę visuomenės nuomonę vienu ar kitu klausimu, publikavimas. Juodosios propagandos metodikos, žinoma, nereikalauja, kad šios ataskaitos nors truputį atspindėtų realybę.

Galėčiau tęsti ir tęsti. Mums dėstė ištisus metus, o ir metodų sąrašas yra ganėtinai ilgas. Svarbu visgi ne tai, o štai kas. Juodosios propagandos metodai veikia auditoriją gilių psichologinių mechanizmų lygmeniu taip, kad pasekmių jau neįmanoma pašalinti vadovaujantis loginiu mąstymu. Didžiojo melo metodas pasiekia tokį efektą emocinės traumos būdu, o akivaizdumo metodas – per tapatinimąsi. Galiausiai, supuvusios silkės metodas – įkalant į auditorijos sąmonę tiesioginį ryšį tarp atakos objekto ir purvinų, skandalingų kaltinimų.

Trumpai tariant, kovinė specialioji propaganda paverčia žmogų zombiu, kuris ne tik aktyviai palaiko jam į sąmonę įkaltas nuostatas, bet ir agresyviai priešinasi tiems, kurie laikosi kito požiūrio ar bando pakeisti jo nuomonę, vadovaudamiesi loginiu mąstymu. Kitaip ir negalėtų būti. Visus kovinės specialiosios propagandos metodus vienija vienintelis tikslas – susilpninti priešo armiją, kiršinant ją, sėjant tarpusavio neapykantos ir nepasitikėjimo jausmus.

Šiandien šie metodai naudojami prieš mus pačius. Jie veikia taip, kaip buvo suplanuota, ir pasiekia reikiamą rezultatą, tik tarpusavio neapykanta ir nesantaika kyla ne priešo kariuomenės gretose, o mūsų namuose ir šeimose.

Išeikit į gatvę ir įsitikinkit, kaip šalis pasikeitė per pastaruosius trejus metus. Man atrodo, kad kovinė specialioji propaganda veikia net efektyviau, kai yra nukreipta prieš savo gyventojus, o ne priešo karius. Turbūt taip yra dėl to, kad, skirtingai nei kariai, taikūs gyventojai negali apsiginti.

Verta skaityti! Verta skaityti!
(64)
Neverta skaityti!
(4)
Reitingas
(60)
Komentarai (4)
Komentuoti gali tik registruoti vartotojai
Kiti tekstai, kuriuos parašė Vladimiras Jakovlevas
Naujausi įrašai

Įdomiausi

Paros
26(2)
16(0)
15(0)
13(1)
12(0)
10(0)
Savaitės
78(9)
70(4)
68(4)
64(2)
Mėnesio
168(16)
135(2)
105(1)
84(3)