Mokslo ir technologijų pasaulis

Aviacijos darbuotojai atskleidė tamsiausias skrydžių paslaptis
Publikuota: 2016-02-29

Socialiniame tinkle „Reddid“ kažkas pateikė paprastą klausimą: „Ei, žmonės, kurie dirbate aviacijos industrijoje, kokių turite paslapčių, kurių nežino keleiviai?“ Vėliau tas žmogus pats rašė: „Jau gailiuosi uždavęs šį klausimą. Man netrukus reikės skristi…“ Sužinokite, kokios oro linijų darbuotojų atskleistos paslaptys jam sukėlė tiek nerimo.

Deguonies kaukės

Darbuotojas: „Deguonies atsargų pakaks tik 15 minučių nuo tos akimirkos, kai užsidedate nukritusias kaukes. Tiesa, tiek laiko daugiau negu pakanka tam, kad pilotai nusileistų į tą aukštį, kur galima kvėpuoti normaliai.“

Išties minimalus reikalavimas, kad deguonies pakaktų 15 minučių. Esant poreikiui deguonį gali gaminti specialios sistemos. Tačiau svarbiausia keleiviams įsisąmoninti, kad išsihermetizavus salonui skrydžio aukštyje jie praras sąmonę po 15–20 sekundžių.

Būtent todėl reikalaujama pirmiausia užsidėti kaukę pačiam ir tik paskui uždėti savo vaikui. Kelios sekundės be sąmonės jam smarkiai nepakenks.

Kaip skrenda jūsų augintinis

Darbuotojas: „Aš pilu degalus į lėktuvus. Vienas dalykas, apie kurį negaliu tylėti – kaip čia elgiamasi su jūsų augintiniais. Oro linijos išties daro kaip įmanoma geriau, ir dauguma darbuotoju, kurie tuos gyvūnus į lėktuvą krauna, stengiasi būti kuo švelnesni.

Tačiau kai ko išvengti neįmanoma. Pavyzdžiui, triukšmo krovos rampoje. Aš ten negaliu stovėti be ausinių. O dabar įsivaizduokite, kad jūsų augintiniai tame triukšme tupi ir laukia, kol juos pakraus į lėktuvą. Siūlau labai pagalvoti prieš keliaujant su augintiniais. O jei tai neišvengiama, po skrydžio palepinkite juos.“

Švara ir higiena

Darbuotoja: „Dirbau skrydžių palydove „Southwest“ (JAV avialinijos). Matėte tuos užklotus ir pagalvėles? O taip, juos tarp skrydžių iš naujo sulanksto ir sukiša į maišus. Švarūs jie būna tik pirmojo rytinio skrydžio ir miesto, kuriame gauname proviziją, metu.

Be to, jei turite įprotį išberti graužiamus riešutus, dėti duoną ar bent valgydami liesti pirštais padėklą, ant kurio statomos maisto lėkštės (tą, kur įrengtas sėdynėje priešais), labai didelė tikimybė, kad ragaujate kūdikio išmatų. Skraidydama ant tų padėklų mačiau daugiau purvinų vystyklų negu maisto lėkščių. Ir jų niekas rimtai neplauna.“

Darbuotojas 2: „Dirbau aviakompanijoms įrangą tiekiančios įmonės sandėlyje. Tos ausinės, kurias jums duoda lėktuvuose, nėra naujos. Jos tik naujai įpakuotos. Po skrydžio jas vėl surenka, „nuvalo“ ir supakuoja iš naujo.“

Geriamasis vanduo

Net keli desperatiški balsai įspėjo: negerkite lėktuve vandens ne iš butelio. Matyt, tai tikrai klaiku.

Darbuotojas: „Niekada negerkite lėktuve vandens ne iš butelio. Net nelieskite jo! Lėktuve ertmė, pro kurią ištuštinamas tualeto rezervuaras, įrengta 30 cm atstumu nuo tos, pro kurią pildomas vandens bakas. Kartais ir vieną, ir kitą aptarnauja tas pats vyrukas vienu metu. Taip būna ne visada, bet nematydamas nežinosi.“

Darbuotojas 2: „Kad ir kas būtų, niekada negerkite vandens iš lėktuvo tualeto čiaupo. Jame ir rankų plautis nepatarčiau. Taip, numatytu intervalu mes dezinfekuojame vandens baką, tačiau parazitai turi savybę išsiugdyti atsparumą valikliams.“

Darbuotojas 3: „Geriamasis vanduo, iš kurio lėktuve verda arbatą, kavą ir t.t., dažnai tiesiog netinkamas gerti. Vandens bakai, matyt, niekada nevalomi, tad kuo senesnis lėktuvas, tuo didesnis žalių nuosėdų sluoksnis susikaupia ant jų sienelių. Kai kada tų apnašų sluoksnis gali siekti porą centimetrų!“

Lagaminai

Darbuotojas: „Dirba krovėju. Geriau nepirkite brangių lagaminų. Vidutinio dydžio lėktuvas turi visiškai pasirengti skrydžiui per 20 minučių, o krovinių gabenama vis daugiau. Niekas neturi laiko tvarkingai krauti, žiūrėti į visus užrašus „Nemėtyti“, „Šita puse į viršų“ ir t.t. Pakuojame bet kaip, kad tik tilptų.“

Darbuotojas 2: „Moterys, jei lagamine vežate vibratorių, išimkite jo bateriją. Mat jei lagamine kažkas pradės vibruoti, privalau įspėti savo viršininką, o jis turi iškviesti lagamino savininką ir atidaryti lagaminą visiems matant. Jūs lagamino nebegalite liesti, tad gali tekti gerokai paraudonuoti, kol darbuotojų apsuptas pamainos vadovas mėgins išjungti vibratorių.

Man taip buvo. Sugebėjau išlikti profesionalus, kol, stebint penkiasdešimtmetei apkūniai moteriai, stengiausi išjungti jos įspūdingą natūralios formos sekso žaisliuką su priedu analiniam seksui. Tačiau po to dvi savaites negalėjau atsikratyti vaizdų, ką ji su juo daro. Nuo tada meldžiuosi, kad jei lagaminas pradės vibruoti, ten būtų tik elektrinis dantų šepetukas!“

Keleivių saugumas




Visi rašiusieji patvirtino, kad aviakompanijos labai griežtai žiūri saugos reikalavimų, o lėktuvuose yra bent triskart daugiau įrangos negu reikia skrydžiui. Beveik visos sistemos dubliuojamos, tad kažkam sugedus nieko neatsitiks. O, pavyzdžiui, hidraulinės sistemos prireikus gali perskirstyti slėgį taip, kad net jei trys iš keturių suges, paskutinė likusi vis tiek leis valdyti viską.

Liudininkas: „Mano tėvas dirbo pilotu. Jis sakė, kad dviem lėktuvo pilotams privaloma valgyti skirtingus meniu patiekalus ir jie neturi teisės dalintis. Taip daroma saugantis apsinuodijimo maistu.“

Tačiau tai nereiškia, kad viskas visada yra idealu…

Darbuotojas: „Penkerius metus dirbau lėktuvo mechaniku. Nepatikėsite, kiek varžtų gali trūkti lėktuve, kuriam suteikiama teisė skristi. Pats esu naudojęs lipnią juostą skydeliams tvirtinti. Taip, tai draudžiama, tačiau ką daryti, jei tu svetimame oro uoste?

Geriausia buvo, kai lipnia juosta pritvirtinome šoninį piloto kabinos stiklą. Leidžiantis į jį rėžėsi paukštis, ir stiklas sutrūkinėjo. Ten konstrukcija tikrai saugi, dėl to nieko baisaus neatsitiko, tačiau langas tapo nepermatomas. Jį laikė varžtai, bet neturėjome hermetiko, kad vėl juos gerai įsuktume, tad inžinieriai leido panaudoti lipnią juostą.“

Darbuotojas 2: „Dauguma kompanijų lėktuvo ekipažui moka tik už realų skrydžio laiką – skaičiuoti pradedama nuo tos akimirkos, kai lėktuvo durys užsidaro. Ir nemoka, jei skrydis atšaukiamas. Būtų lyg ir normalu. Tačiau pagalvokime, kokie gali būti variantai:

Tau trūksta pinigų susimokėti už nuomą? Na, tai nepastebėk, kad varva hidraulinis skystis – juk nenori, kas skrydį atšauktų.

Vaikui reikia pas stomatologą? Tai nepranešk, kad salone atplyšo dalis kiliminės dangos, evakuacijos atveju keleiviai skubėdami gali užkliūti. Ją keisti ilgai trunka, atšauks skrydį.

Nesakau, kad taip vyksta nuolat. Daugelis ekipažų yra labai atsakingi ir darbą vertina labiau negu atlygį. Tačiau tokių atvejų pasitaiko. Ypač žinant, kad pradedantieji pilotai uždirba tik apie 20 tūkst. dolerių per metus (JAV tai tikrai maža alga).“

Darbuotojas 3: „Kai eini link lėktuvo, pažiūrėk, kaip atrodo jo fiuzeliažo dažai. Jei jie nusilupę, sutrūkinėję, – lėktuvas prastos būklės. Jei dažai nuėsti, didelė tikimybė, kad ant jų varva hidraulinis skystis – labai bjauri substancija, kuri gadina viską, ant ko patenka. Tai nelabai gerai – 10 km aukštyje nesustosi papildyti rezervuaro.“

Kyšis veikia

Tikriausiai niekada nepagalvojote, kad lėktuvo palydovei ar palydovui galima duoti arbatpinigių? Ar, pavyzdžiui, saldainių dėžutę? Pasirodo, už tokią dovanėlę jie gali jūsų skrydį labai smarkiai pasaldinti.

Apie tokią  patirtį rašo daugybė „Reddid“ komentatorių. Kaip saldainių dėžutė prie įėjimo pasitinkančiai vyriausiajai palydovei skrydį ekonomine klase staiga pavertė verslo klase („Atsiprašome, bet dėl vietų stokos mums teko jus persodinti. Jei neprieštaraujate…“), o  padovanoti perskaityti žurnalai vieną taurę vyno – neišsenkamu šaltiniu...

Jei manote, kad dovanėlių dalyti nedera, bent jau pasistenkite išlikti mandagūs. Nei pilotai, nei palydovai nesuinteresuoti, kad skrydžiai vėluotų, jie nekalti dėl užlaikymų ir nepatogumų, lėktuvus taiso ir skrydžius prižiūri ne jie. Tad mėgindami juos visaip auklėti, sulauksite tik dar mažiau patogumų ir būsite išjuokti už akių.

Pastabos

Visi čia išsakyti patarimai ir pastabos nebūtinai yra teisingi. „Reddid“ – tik informacinis socialinis tinklas, niekas netikrino, ar visi aviacijos darbuotojais prisistatantys žmonės ten rašė tiesą, ar tikrai yra dirbę oro linijose. Be to, kiekviena oro bendrovė turi skirtingas taisykles, o kiekvienas orlaivis – skirtingą įrangą. Originalų susirašinėjimą rasite čia.