Investuotojus tiesiog sužavėjo apsilankymas „Tesla Gigafactory“: štai ką jie pasakojo vėliau ir kodėl „Tesla“ tikrai gali padaryti tai, ko dar niekam nėra pavykę visame pasaulyje - 100 dolerių už kWh
|
„Tesla“ kompanija neseniai savo pirmajame „gigafaktoriuje“ leido investuotojams ir Volstryto analitikams pasižvalgyti po pačią gamyklą ir iš arti sužinoti kaip vyksta baterijų gamyba ir kokios yra perspektyvos. Panašu, kad jos yra puikios, nes investicijų valdymo įmonės „Worm Capital“ specialistai pareiškė, kad „Tesla“ dar iki šių metų pabaigos yra pajėgi pasiekti, jog „baterijų elementų kaina neviršytų 100 dolerių už kWh“. Jie taip pat pareiškė, jog šį elementų kainų rodiklį pavyks pasiekti jei „produktų kainos išliks stabilios“. Šie investuotojų pareiškimai tik patvirtina šiais metais per akcininkų susitikimą Elono pasakytus žodžius. „Manome, kad baterijų elementų lygyje 100 JAV dolerių už kWh galbūt galime pasiekti dar šiais metais… priklausomai nuo (stabilių) produktų kainų… Su naujesniais baterijų chemijos ir gamybos procesų patobulinimais, mes manome, kad ilgainiui galime pasiekti mažesnę nei 100 JAV dolerių už kWh kainą ir baterijų kompleksų lygyje. Bet tai bus ne ankščiau kaip už 2 metų.“ 100 dolerių kaina už kWh yra daugelio baterijų gamintojų siekiamybė ir tokia kaina būtų ne tik konkurencinga, tai būtų pati žemiausia kaina visoje pramonėje. Pavyzdžiui, „Audi“ teigia, kad ketina pirkti baterijas už 114 dolerių/kWh būsimam „E-Tron Quattro“. Štai ką po vizito į „gigafaktorių“ sakė „Worm Capital“: „Po šios kelionės mes esame labai įsitikinę Tesla gamyklos tvarumu. Atrodo, kad ankstesnės kliūtys buvo išspręstos ir esame labai optimistiški dėl Tesla gebėjimo pasiekti 6000 baterijų kompleksų per savaitę gamybos apimtis, kurie bus skirti Model 3 elektromobiliams. O su naujausiomis Grohmann‘o staklėmis ir minimaliomis kapitalo investicijomis šį rodiklį galima padidinti iki 8000 vienetų per savaitę.“ „Worm Capital“ pasidalino ir keletų labai svarbių pastebėjimų:
Viskas skamba išties įspūdingai ir daug žadančiai, tačiau siekiant objektyvumo reikėtų pasakyti, jog tokias investuotojų ir Volstryto finansų ryklių keliones organizuoja „Tesla“ investuotojų santykių departamentas. Tad akivaizdu, jog siekiama padaryti kuo didesnį įspūdį. Tačiau tai nereiškia, jog šie pareiškimai tėra vien tik viešųjų ryšių akcija. Baterijų kaina – 100 JAV dolerių už kWh – yra labai svarbus žingsnis į priekį, kuris leis atpiginti „Model 3“ ir „Tesla Semi“. Žinoma, yra labai svarbu ir tai, jog „Tesla“ kuo greičiau pasiektų, jog baterijų kompleksų kaina taip pat neviršytų 100 dolerių už kWh. Komentarai apie „Grohmann Engineering“ pastangas padėti „Tesla“ kompanijai pagreitinti baterijų gamybos automatizavimą taip pat yra labai įdomūs. Po to, kai pristatė naujausią baterijų kompleksų gamybos liniją, apie juos buvo mažai kas girdėti. Panašu, kad dabar jie ir vėl parodys savo magiją su kitomis „Tesla“ gamybos linijomis ir dar labiau paspartins baterijų gamybą. | ||||||
| ||||||