Mokslo ir technologijų pasaulis

„Aš iš jo išspaudžiau viską, kas tik įmanoma“: „Tesla Model 3“ savininko atsiliepimai nuvažiavus virš 160 tūkst. km – įkrovimo pokyčiai, remonto išlaidos ir kt.
Publikuota: 2019-11-06

Arthuras Driessenas yra vienas pirmųjų, kuris su savo „Model 3“ elektromobiliu įveikė 100 000 mylių arba 161 tūkst. km ir štai ką jis sako apie šį elektromobilį, baterijų sistemą, įkrovimo pokyčius, išlaidas remontui ir kt.

Arthuras Driessenas buvo vienas pirmųjų, užsisakiusių „Model 3“ elektromobilį

Vos tik „Tesla“ 2016 metų kovo 31 dieną paskelbė priimanti šio elektromobilio rezervacijas, Arthuras iškart užsisakė „Model 3“.

Gavęs užsakytą elektromobilį, Arthuras leidosi į porą kelionių ir per pirmuosius 6 mėnesius nuvažiavo 32 tūkst. kilometrų

Kitaip tariant, vidutiniškai po 178 km per dieną – tai yra ganėtinai daug, palyginus su daugeliu automobilių savininkų, tačiau tai dar niekis, palyginus su tuo kiek Arthuras nuvažiavo per paskutinius metus.

Jis su savo „Model 3“ elektromobiliu keliauja po visą Šiaurės Ameriką ir savo nuotykius aprašo „Twitter“ socialiniame tinkle ir asmeniniame tinklaraštyje.

Tad Arthuras per paskutinius metus sugebėjo perkopti 100 000 mylių ribą, kitaip tariant, įveikti 161 tūkst. km.

„Elektromobilio priežiūra ir remonto darbai yra mano mėgstamiausia [pokalbio] dalis“

„Electrek“ pasiteiravo Arthuro, ką jis mano apie savo „Model 3“ elektromobilį, kokie įspūdžiai įveikus tokį atstumą, kaip gi automobilis atrodo dabar?

Ir, žinoma, visiems įdomiausias klausimas: kiek per visą šį nuvažiuotą atstumą prisireikė kartų remontuoti „Model 3“ elektromobilį?

Panašu, kad elektromobilis pasirodė labai gerai ir, kaip teigia Arthuras, vieninteliai remonto darbai buvo susiję su „mano siekiu iš automobilio išspausti viską kas tik įmanoma“.

Arthuras teigia, kad:

„Elektromobilio priežiūra ir remonto darbai yra mano mėgstamiausia [pokalbio] dalis. Jei nebūčiau elektromobilio spaudęs iki pat jo galimybių ribos, būčiau pasaugojęs ir jo padangas. Dabar man vieno komplekto užteko nuvažiuoti 40 000 km.

Išskyrus padangas, per visą šį laiką teturėjau pakeisti valdymo svirtį ir kai buvau Bonneville Salt Flats (Jutoje esančioje druskingoje dykumoje, čia vyksta ir automobilių greičių testavimai aut. past.), pūtė stiprus vėjas ir labai stipriai trenkė automobilio dureles bei pažeidė jos vyrius.“

Arthuras teigia, kad šios detalės ir jų pakeitimas jam atsėjo mažiau nei 500 JAV dolerius arba 449 eurus.

Kitas svarbus klausimas: o kaip gi laikosi baterijų sistema nuvažiavus tokį atstumą?

Arthuras teigia, kad dabar jis su pilnai įkrauta „Model 3“ baterija gali nuvažiuoti 302-308 mylias (486-496 km), ir tai yra 2,5 proc. mažiau, palyginus su pradiniu 310 mylių (499 km) atstumu, kurį nuvažiuodavo, kai tik įsigijo šį elektromobilį.

„Electrek“ pažymi, kad šiais metais „Tesla“ išleido programinės įrangos atnaujinimą, kuris turi „Model 3“ elektromobilių nuvažiuojamą atstumą padidinti iki 325 mylių (523 km), tačiau iš tikrųjų jis kiekvienam automobiliui duoda skirtingą efektą.

„Model 3“ baterijos įkrovimo įpročiai ir tūkstančių dolerių sutaupymas

Panašu, kad Arthuro „Model 3“ baterijų sistema laikosi labai gerai ir tai ypač įspūdinga, turint galvoje, kad jis elektromobilį įkrauna tik „Tesla Supercharging“ įkrovimo stotelėse.

Arthuras gyvena Los Andžele ir savo namuose neturi įsirengęs automobilio įkroviklio, tačiau savo kelionėse puikiai išnaudoja ganėtinai plačiai paplitusį „Tesla Supercharging“ tinklą.

Nors manoma, kad greitasis nuolatinės srovės (DC) įkrovimas baterijoms nėra labai gerai, tačiau realių pavyzdžių, kad kažkas nutiktų blogo, iki šiol taip ir nematėme. Visgi, verta pažymėti, kad Arthuras laikosi gerų „Model 3“ baterijos įkrovimo įpročių:

„Aš tik keletą dešimčių kartų buvau pasiekęs ribą, kai Model 3 baterijoje liko mažiau, kaip 10 proc. energijos. Aš niekada nepalieku savo automobilio prijungto prie tinklo ilgiau, nei reikia jį įkrauti.

Jei įkrovimo stotelė yra pakankamai arti, aš Model 3 baterijos neįkraunu daugiau nei 60 proc. Ir įkrovęs automobilį, iškart išvažiuoju į kelionę, tad automobilis niekada nebūna vienoje vietoje su dideliu kiekiu sukauptos energijos.“

Kalbant apie „Tesla Supercharging“ įkrovimo stotelės, jis mano, kad nepaisant to, jog už elektrą turėjo susimokėti, vis tiek sutaupė daugybę pinigų, kuriuos būtų išleidęs, jei vairuotų įprastais degalais varomą automobilį.

„Palyginus su benzininiu Honda Civic, kurį anksčiau vairavau ir benzino kainos Los Andžele nuolat yra aukštos, aš vien per degalus sutaupiau apie 7000 dolerių (6287 eurus). Tepalų keitimas dar būtų kainavęs tūkstantį ar daugiau.

Vidutiniškai skaičiavau, kad būčiau sunaudojęs 30 mpg (7,84 l/100 km) degalų, už 1 galoną (3,785 l) sumokėjęs 3,75 dolerius (3,37 eurus) ir už vieną tepalų keitimą 50 dolerių (44,91 eurus).“

Bendrai, Arthuras Driessenas sako, kad jo „Model 3“ elektromobilis laikosi „nuostabiai“ ir tai girdime iš žmogaus, kuris su šiuo automobiliu jau nuvažiavo daugiau, kaip 160 tūkst. km.