Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai | Paslaugos
 
Jūs esate čia: Pradžia » Visos temos »

Apžvalga: "Sapphire HD 7870 OC" - tobulumo link

2012-10-08 (7) Rekomenduoja   (0) Perskaitymai (440)
    Share

Prieš tris savaites kompanijai “Nvidia“ galų gale užpildžius visus vaizdo plokščių kainų segmentus „Kepler“ architektūra, AMD spartos klasės gaminiai, „Radeon HD 7850“ ir „Radeon HD 7870“, sulaukė savo pagrindinio varžovo – „GeForce GTX 660“. Pastarajam gaminiui išliekant itin „karštu“, šiandien turime galimybę pažvelgti ką mums siūlo rinkoje jau spėjusi „prigyti“ spartinta „Radeon HD 7870“ – „Sapphire HD 7870 OC“.

Apie "Sapphire" „Sapphire“ nuo pat savo gyvavimo pradžios buvo ir liko ištikima ATI/AMD įmonėms. Taigi, „Sapphire“ gamybos asortimente niekada nebuvo „Nvidia“ vaizdo plokščių ir gamintojas toliau pasikliauna tik „Radeon‘ais“. Nenuostabu, kad būtent „Sapphire“ priklauso didžiausio AMD diskretiniais grafiniais lustais prekiautojo vardas. Maža to, „Sapphire“ 2009 metais tapo rekordo savininke, pati pirma pasaulyje pristačiusi vaizdo plokštę, kurios branduolys dirbo 1 GHz dažniu. Neabejotinai dalis aplodismentų atitenka ir „Sapphire HD 4890 Atomic Edition“ vaizdo plokštei. Hong Konge įsikūrusi įmonė taip pat gamina profesionalias „FirePro“ vaizdo plokštes, pagrindines plokštes su AMD ir „Intel“ lustų rinkiniais bei pridėtines televizijos plokštes.

Pakuotė ir komplektacija

„Sapphire HD 7870 OC“ atkeliauja kartoninėje dėžėje, kurios priekinė dalis papuošta kareivę primenančia mergina. Be daugybės techninės informacijos, kaip PCI-Express 3.0 sąsaja, Eyefinity 2.0 palaikymas ir t.t., svarbiausia ką mes čia randame, tai: OC lipdukas, kuris pasako, kad plokštė yra gamykliškai paspartinta, taip pat informacija apie efektyvų ir tylų modifikuotą aušintuvą bei pridedamą 1,8 metro ilgio HDMI išplėtimo kabelį.

Priešingoje dėžutės pusėje vėlgi daugybė techninės informacijos apie naudojamas naujausioms „Radeon“ vaizdo plokštėms įprastas technologijas. Čia taip pat turime skyrelį, kuriame patalpinta tik dalis nuo 2002 metų „Sapphire“ surinktų apdovanojimų. Bendras skaičius siekia net virš 2500! Ant dėžutės niekur nepavyko rasti tikslių branduolio ir atminties dažnių, todėl teks palūkėti testavimo programa GPU-Z ataskaitos.

Atidarius aksesuarų dėžutę išties pasijautė, jog čia „Sapphire“ gaminys. Pasižyminti itin išbaigtomis komplektacijomis, „Sapphire“ prideda viską, ko tik mums gali prireikti: 1. CrossFire tiltą; 2. 2x Molex -> 6pin perėjimus; 3. DVI -> D-Sub perėjimą; 4. Mini-DisplayPort -> DisplayPort adapterį; 5. HDMI ->DVI-I (Single Link) perėjimą; 6. Vartotojo gidą; 7. CD su tvarkyklėmis 8. Firminį „Sapphire“ lipduką

Žvilgsnis iš arčiau „Sapphire HD 7870 OC“ – kiek daugiau nei 25 cm. ilgio, „Dual-X“ aušintuvą, naudojanti vaizdo plokštė. Aušinimo sistemą dengia juodas plastikinis gaubtas. Jis nėra lygus ir jame matomos „daubos“. Apvertus vaizdo plokštę, išvystame mėlynos spalvos montažinę plokštę (angl. PCB).

Ant „Sapphire HD 7870 OC“ gaubto šono užklijuotas lipdukas, identifikuojantis vaizdo plokštės modelį (šiuo atveju ne visai tikslų). Plokštės galinėje dalyje įrengti du 90 kampu pasukti 6-pin maitinimo lizdai. Gamintojas nurodo, jog šiam gaminiui reikalingas bent 500 W maitinimo šaltinis. Iš kitos pozicijos matomi keturi karščio vamzdeliai (angl. heatpipes) bei papildoma metalinė plokštelė, aušinanti VGA atminties lustus.

„Sapphire HD 7870 OC“ užima du PCI išplėtimo lizdus, o išvesčių sinelėje turime po vieną DVI-I (Dual Link) ir HDMI 1.4a bei dvi mini-DisplayPort išvestis. Virš jų – ventiliacinės grotelės. Itin lanksčios AMD išvesčių sistemos dėka, vienu metu galime naudoti kad ir visas čia sutinkamus išėjimus. "Sapphire HD 7870 OC" turi vieną "CrossFire" jungtį, todėl gali būti sujungta su antru "Radeon HD 7870" grafiniu spartintuvu.

„Dual-X“ aušintuvas, naudojantis du 90 mm. skersmens ventiliatorius, nuimamas atsukus varžtus vaizdo plokštės nugarinėje dalyje. Radiatoriaus struktūra labai primena turimos „Club 3D HD 6950“ struktūrą, tačiau čia vietoj trijų šiluminių vamzdelių panaudoti keturi. Dviejų vidinių diametras siekia 6 mm., o išorinių – 8 mm. PWM signalu valdomi "FirstD’s FD7010H" ventiliatoriai geba suktis 1100–3300 RPM diapazone.

„Sapphire“ nemodifikavo PCB ir parinko standartinę AMD sukurtą montažinę plokštę. Nieko nuostabaus, jog čia panaudotas ir įprastinis įtampos valdiklis (angl. VRM), susidedantis iš penkių fazių branduoliui, vienos fazės GDDR5 atminčiai ir vienos PLL fazės. Septynių fazių įtampos reguliatorius išdėstytas priekinėje vaizdo plokštės dalyje, tarp vaizdo jungčių ir „Pitcairn XT“ lusto. Vaizdo plokštės VRM yra prižiūrimas CHil CHL8225 valdiklio.

Aplink 28 nm „Pitcairn XT“ išdėstyti aštuoni „Hynix“ GDDR5 atminties lustai (H5GQ2H24MFA-T2C), kurių bendra talpa siekia 2 GB. Šie lustai pritaikyti dirbti efektyviu 5000 MHz dažniu. Tiek atminties lustai, tiek ir svarbiausi tranzistoriai yra papildomai aušinami juodo radiatoriaus.

Techninės charakteristikos Kadangi tai gamykliškai spartinta HD 7870 versija, natūralu, kad turime kiek paaugusius taktinius dažnius. Skirtingai nei daugelis kitų gamintojų, kurie padidino tik branduolio dažnį (dažniausiai iki 1100 MHz) ir nepalietė atminties dažnio, „Sapphire“ nusprendė pakoreguoti abu parametrus. Lyginant su standartine HD 7870, branduolio dažnis padidintas 50 MHz (iki 1050 MHz), o GDDR5 atminties 200 MHz (iki 5000 MHz).

„Sapphire“ inžinieriai taip pat padidino branduolio įtampą nuo 1,1 iki 1,22 v., ir toks žingsnis buvo pasirinktas siekiant ne sėkmingai išlaikyti 50 MHz padidėjusį branduolio dažnį, o suteikti vaizdo plokštei didesnį spartinimo potencialą. Potencialas, iki kurio maksimumo trūksta visai nedaug (maksimali leistina įtampa siekia 1,3 v.) nuteikia optimistiškai, tačiau ar tas potencialas pavirs realybe pasižiūrėsime kiek vėliau.

Testavimas

Testavimo sistemą sudarė:

1. CPU radiatorius: Prolimatech Genesis

2. Procesorius: AMD Phenom II X4 955 BE @4.263GHz (203x21) 1.504v/ CPU NB @ 2.842GHz 1.325v

3. Pagrindinė plokštė: Gigabyte GA-990XA-UD3 (F13b)

4. RAM atmintis: Kingston HyperX Blu DDR3 2x2GB 1600CL9 @1624 CL7-9-7-20-28 1T 1.65v

5. Vaizdo plokštės:

Radeon HD 6950 2 GB (800/5000 MHz)

Radeon HD 7870 (1000/4800 MHz)

Sapphire HD 7870 OC (1050/5000 MHz)

6. Tvarkyklės: Catalyst 12.8 WHQL + CAP3

7. Korpusas: Bitfenix Colossus Window Green

Kai kurių testavimui naudotų komponentų specifikacijas ir kainas rasite žemiau pateiktomis nuorodomis:

Rezultatai

Vadinamiesiems sintetiniams testams pasirinkome sėkmingai tarp apžvalgininkų "prigijusį" "Unigine Heaven 3.0".

AMD patobulinta teseliacijos (angl. tesselation) vienetų architektūra iš karto duoda vaisių – sintetiniame teste „Radeon HD 6950“ paliekama toli už nugaros. Tiesa, „Sapphire“ pakelti dažniai nesugeba duoti apčiuopiamos naudos – surenkama vos 8 taškais daugiau (arba 0.3 fps) už standartinę „Radeon HD 7870“.

„Aliens vs Predator“ – 2010 metais pristatytas puikiai žinomos filmų frančizės žaidimas. „Rebellion Developments“ sukurtas nuosavas „Asura“ grafinis variklis palaiko DX 11 API, aparatinę teseliaciją bei pažengusius šešėlius (angl. advanced shadows). Naudojame AvP testavimo įrankį (angl. benchmark tool). Nustatyti absoliučiai maksimalūs nustatymai bei 4x MSAA ir 16x AF filtravimo algoritmai. Šiame teste „Radeon HD 7870“ prieš praėjusios kartos HD 6950 demonstruoja ~6 % pranašumą (vid. fps). Gamykliškai spartinta „Sapphire“, lyginant su standartine HD 7870, prideda šiek tiek daugiau nei papildomą 1 fps.

„Lost Planet 2“ – trečiojo asmens grupinė sci-fi šaudyklė, sukurta „MT Framework 2.0“ grafinio variklio pagrindu. Taip pat palaiko DX 11 API. Testavimo įrankyje pasirinkome B testą, kuris labiau atskleidžia DX 11 grafinius efektus ir tokiu būdu „suteikia daugiau streso“ vaizdo spartintuvams. Naudojami 8x MSAA ir 16x AF filtrai. „Sapphire HD 7870 OC“ prieš Radeon HD 6950 demonstruoja ~17 % persvarą ir ~3 % persvarą prieš standartinius dažnius turinčią HD 7870.

„Metro 2033“ – 2010 metais pasirodęs vaizdo plokščių „žudikas“. „4A Engine“ palaiko DX 11, skaičiuojamuosius šešėlius ir teseliaciją, kuri naudojama atvaizduojant veikėjų veidus. Testavimui pasirinkome oficialų įrankį. Didžiausią spartos sumažėjimą kelianti „Depth of Field“ (DoF) funkcija buvo išjungta, kaip ir „Advanced PhysX“ efektai. Siekdami labiau apkrauti vaizdo plokštes naudojome ne AAA (Analytical Anti-Aliasing), o 4x MSAA (MultiSampling Anti-Aliasing) kraštų glotninimo algoritmą. Vaizdo plokštės vėlgi išsidėsto pagal joms būdingą hierarchinį modelį. Minimalus fps skaičius praktiškai nesiskiria. „Sapphire HD 7870 OC“ prideda labai konservatyvų 1,1 fps, lyginant su „Radeon HD 7870.“

S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat - taip pat 2010 metais pasirodžiusi postapokaliptinė šaudyklė. „X-ray Engine“ palaiko DX 11 API. Testavimo įrankyje aktyvuota teseliacija, 4x MSAA filtras bei „high“ HBAO apšvietimas. Nors sparta fiksuojama keturiose paros parengtyse, tačiau rezultatų palyginimui pasirinkome reikliausią „SunShafts“ testo dalį. Kalbant apie vidutines fps vertes, „Sapphire HD 7870 OC“ atotrūkis nuo silpniausio testų dalyvio (HD 6950) siekia ~32 %. Prieš standartinę HD 7870 įgyjamas net kiek mažesnis nei 1 fps pranašumas tiek kalbant apie vidutines, tiek apie minimalias fps vertes.

„Sniper Elite V2“ – taktinė šaudyklė, leidžianti sužaisti už amerikiečių snaiperį, išmestą už vokiečių nugarų. „Rebellion Developments“ pasirinko „Asura“ grafinį variklį, kuris geba dirbti su DX 11 API, palaiko teseliaciją, pažangius šešėlius bei „Direct-Compute“ skaičiavimais apdorojamus efektus. Testavimo įrankyje nustatyti maksimalūs grafikos parametrai ir 2,25x SSAA filtras. 4x SSAA parengtis – per daug reikli. Pakankamai įdomus reiškinys, kuomet ne tik teoriškai, bet ir praktiškai spartesnė vaizdo plokštė renka mažiau fps nei silpnesnis modelis. Testas buvo kartotas penkis kartus ir kiekvieną kartą „Sapphire“ niekaip nesisekė įrodyti savo pranašumo. Patikrinus branduolio apkrovą, pasirodė, kad mūsų apžvalgos herojaus apkrova nebuvo tokia vientisa ir ji kartais nukrisdavo iki tokio lygio, jog vaizdo plokštei tekdavo automatiškai sumažinti savo dažnį. Sunku paaiškinti tokį elgesį, ypač kai „Power Limit“ buvo nustatytas ant maksimalios reikšmės – 50 %.

„Batman: Arkham City“ – 2011 metais pasirodžiusi „Batman“ dalis, naudojanti „Unreal Engine 3“ varikliuką. Spartos fiksavimui pasirinkome testavimo įrankį su DX 11, teseliaciją, MVSS ir HBAO efektais. Papildomai naudojamas 8x MSAA filtras. Šiame teste į minimalius fps nereikėtų kreipti didelio dėmesio, nes tai yra HDD duomenų skaitymo pauzių padarinys. „Sapphire HD 7870 OC“ gali pasigirti 2 fps pranašumu prieš artimiausią savo persekiotoją.

„Battlefield 3“ – viena populiariausių šaudyklių, naudojanti „Frostbite 2.0“ variklį. Pastarasis palaiko arba DX 10, arba DX 11 efektus, todėl „Windows XP“ savininkai netenka galimybės išbandyti šį EA Games kūrinį. Žaidimas siūlo aparatinę teseliaciją, HBAO arba SSAO apšvietimus bei kalbant trumpai, vieną iš labiausiai akį džiuginančių grafikų. Testavimui pasirinktas vienas žaidimų lygių, su aukščiausias nustatymais, 4x MSAA+FXAA ir HBAO. Pirmasis žaidimas, kuriame „Sapphire HD 7870 OC“ įrodo apčiuopiamą pranašumą prieš HD 6950 ne tik kalbant apie vidutines, bet ir apie minimalias fps reikšmes. Lyginant su standartine HD 7870, „Sapphire“ prideda menką 1.5 fps.

„Borderlands 2“ – antroji kosminio vesterno dalis. Nepaisant, jog tai gana tipiška pirmo asmens šaudyklė, „Borderlands 2“ turi ir RPG elementų. „Gearbox Software“ pasirinko stipriai modifikuotą „Unreal Engine 3“ versiją, kuri palaiko DX 9 API. Testavimas vyksta viename iš žaidimo pradžios lygių, esant maksimaliems nustatymams ir FXAA filtrui. „Borderlands 2“ nesudaro jokių problemų nei HD 6950, nei tuo labiau HD 7870 modeliams. „Sapphire“ variantas geba padidinti minimalią ir vidutinę spartą dviem fps, lyginant su standartine HD 7870 ( 56 vs 58 ir 71 vs 73 fps).

„Crysis 2“ – populiari, „CryEngine 3“ variklį naudojanti, pirmo asmens šaudyklė. Testavimui panaudota šio žaidimo 1,9 versija kartu „High Resolution Texture“ ir „DirectX 11 Ultra“ paketais. Taip turime teseliacijos palaikymą bei daugelį kitų efektų: „Parallax Occulusion Mapping“, High Dynamic Range blur“ ir t.t. Testavimui pasirinktas gana intensyvi scena su papildomu 16x AF algoritmu. Naujos AMD kartos vaizdo plokštės susitvarko su modifikuotu Crysis 2 kur kas geriau. „Sapphire HD 7870 OC“ pranašumas prieš HD 6950, atitinkamai, siekia 30 ir 33 %.

F1 2012 – autosporto mėgėjams skirtas naujausias F1 sezonas. Naudoja „EGO 2.0“ grafinį variklį, kuris išnaudoja DX 11 API galimybes. Skirtingai nei „DIRT 2“ ar „DIRT 3“, F1 2012 nepasižymi įspūdingais vandens efektais, todėl pastarųjų atvaizdavimui, panašu kaip ir F1 2011, nėra naudojama teseliacija. Testavimui naudojame į žaidimą įdiegtą testavimo įrankį. Nustatyti aukščiausi įmanomi nustatymai ir 8x MSAA glotninimo filtras. Naujasis F1 simuliatorius „eina kaip per sviestą“. „Sapphire“ natūraliai pasirodo geriausiai ir prieš standartinę HD 7870 siūlo papildomus 1-2 fps.

„DIRT Showdown“ – dar vienas virtualiems vairuotojams skirtas „Codemasters“ žaidimas. Naudoja „EGO 2.0“ grafinį variklį ir žinoma DX 11 API. Testavimui pasirinktas į žaidimą įdiegtas testavimo įrankis. Nustatyti maksimalūs leistini grafikos parametrai bei 8x MSAA tekstūrų šonų glotninimo algoritmas. Dar vienas pavyzdys, kur naujoji architektūra švyti. „Sapphire HD 7870 OC“ atotrūkis nuo HD 6950 viršyja 50 %, o prieš standartinę HD 7870 demonstruojamas taip pat apčiuopiamas pranašumas. Tikėtina, jog „Dirt Showdown“ yra labiau jautrus atminties pralaidumui nei tekstūrų ar pikselių užpildymo greičiui.

„Civilization V: Gods and Kings“ – pirmasis oficialus ėjimų strategijos papildymas. Naudoja DX 11 API. Kartu integruota ir originali „Civilization V“ dalis leidžia pasirinkti mus dominančius du grafinius testus: „Leaders“ ir „Late GameView“. Pirmasis koncentruojasi į ypač detaliai atvaizduotus žaidime sutinkamus pasaulio lyderius, o kitas labiau atspindi pačią žaidimo spartą, kurios galime tikėtis išnaršius pasaulį ir pastačius ištisą civilizaciją, taip „suteikiant streso“ ne tik procesoriui, bet ir vaizdo plokštei. Testavimui naudojami maksimalūs nustatymai ir 8x MSAA algoritmas. Gamykliškai spartinto „Sapphire“ modelio pranašumas prieš standartinę versiją siekia ~2.5 %. „Radeon HD 6950“ lieka pakankamai toli už nugaros. Labiau apie bendrą žaidimo spartą leidžiantis spręsti „Late Game View“ testas parodo, jog „Sapphire“ pakelti dažniai beveik neveikia, mat gaunamas vos 0.2 fps „pagerėjimas“ (46 vs 46.2 fps).

„The Witcher 2: Enhanced Edition“ – atnaujinta „The Witcher 2“ dalis, vis dar tebeturinti tik DX 9 palaikymą, tačiau, kalbama, esantis vienas reikliausių RPG stiliaus žaidimų. Pasirinkti maksimalūs grafikos nustatymai: SSAO, AA, ultra tekstūrų kokybė ir t.t., tik išjungta „ubersampling“ parengtis, kuri ypač apsunkina vaizdo plokščių dalią. Itin populiariame RPG žanro žaidime „Sapphire HD 7870 OC“ prieš HD 6950 demonstruoja ~21 % pranašumą, minimalioms fps reikšmėms itin nesikeičiant. Prieš standartinę HD 7870 išlaikomas įprastinis 1-2 fps pranašumas.

Spartinimas Prieš pradėdamas ieškoti maksimalių dažnių, tikėjausi lengvai peržengti 1200/6000 MHz ribas. Deja, bet šio testavimo pavyzdžio maksimaliais spartinimo rezultatais teko labai nusivilti. Po ilgų stabilumo ieškojimų pavyko pasiekti viso labo 1105 MHz branduoliui ir 5760 MHz GDDR5 atminčiai. Jei atminties pasiektą rezultatą dar galima vadinti vidutinišku, tai branduolio pasiekti 1105 MHz yra tiesiog tragiški. Daugelis standartinį (1.1 v) turintys HD 7870 modeliai pakankamai nesunkiai priartėja prie 1200 MHz, o 1.2 v turintys modeliai apsistoja ties ~1250 MHz. Po tokių nesėkmingų rezultatų kelti branduolio įtampą iki maksimalių 1.3 v ir ieškoti rekordų (ko tikėtasi prieš spartinimą) prarado prasmę. Į tolimesnius žaidimų rezultatus taip pat įtraukėme maksimaliai spartintą (su standartine 1.1 v įtampa) „Radeon HD 6950“. Pasižiūrėsime ar panašią spartą į ‚Radeon HD 6970“ turinti spartinta HD 6950 gali prilygti „Radeon HD 7870“ modeliams.

„Radeon HD 6950 OC“ priverčia gamyklinę „Radeon HD 7870“ nusileisti savo naudai. Tiesa, skirtumas minimalus ir tesiekia dalis po kablelio. Padidinti „Sapphire“ dažniai sugeba išpešti dar ~9 % naudos. Spartinta „Radeon HD 6950“ pradeda „lipti ant kulnų“ gamyklinei „Radeon HD 7870“ versijai. Tuo tarpu maksimaliai spartinta „Sapphire HD 7870 OC“ demonstruoja ~14 % spartos prieaugį lyginant su gamykline “Sapphire” versija.

"Dirt Showdown" – itin jautrus architektūriniams pokyčiams, kurie palietė „Pitcairn“ lustą, todėl net ir maksimaliai spartinta HD 6950 neturi jokių šansų pakovoti su standartine „Radeon HD 7870“. Paspartintas „Sapphire“ modelis prideda 5.5 fps minimalioje ir 7.6 fps vidutinėse fps vertėse.

Spartinta „Radeon HD 6950“ dar kartą beveik susilygina su „Radeon HD 7870“. Padidinti „Sapphire“ dažniai vėlgi prideda ~9 % spartos, žvelgiant į vidutinius fps.

Temperatūros ir triukšmas Kadangi „Sapphire HD 7870 OC“ mus pasiekė aplankiusi kitus IT portalus, vis dar tebelikusi gamyklinė termopasta nebekėlė didelio pasitikėjimo ir buvo pakeista į „Noctua NT-H1“. Kambario temperatūra siekė 26o C, o vaizdo plokštės temperatūros buvo matuotos ramybės (angl. idle) ir apkrovos (angl. load) režimuose. Apkrovai pasirinkome tris sesijas „Unigine Heaven 3.0“, todėl vaizdo plokštė turėjo geras 25 minutes ištisinio darbo.

Padidinti dažniai praktiškai neturėjo neigiamos įtakos branduolio temperatūrai ar suintensyvėjusiam aušintuvo ventiliatorių darbui. Prisiminus, jog vaizdo plokštės branduolys dirba su padidinta 1.22 v. įtampa „Sapphire Dual X“ aušintuvas savo darbą atlieka puikiai – temperatūros labai žemos. Naudojamas kompiuteris itin tylus. „Unigine Heaven“ testo metu „Sapphire HD 7870 OC“ išliko visiškai negirdima. Pasitelkus į pagalbą rankinį aušintuvo valdymą, nusprendžiau paieškoti, kaip gi elgiasi (triukšmo atžvilgiu) „Sapphire“ aušinimo sistema prie įvairių sūkių nustatymų. 1. 1250 RPM (20 %) – 1950 RPM (45 %) --> negirdima 2. 1950 RPM (45 %) – 2400 RPM (55 %) --> triukšminga, bet pakenčiama 3. >2400 RPM (55 %) --> itin triukšminga Elektros sąnaudos Siekiant išlikti kuo tikslesniu, maksimalios sistemos elektros sąnaudos su skirtingomis vaizdo plokščių konfigūracijomis buvo išmatuotos tame pačiame “Aliens vs Predator” teste.

Natūralu, kad mažiausiai efektyvi šiame teste pasirodė esanti 40 nm "low-k" technologiniu procesu pagaminta ir paspartinta “Radeon HD 6950”. Dažnių kilstelėjimas padidino elektros sąnaudas 15 W. Pažangesnis 28 nm "low-k" technologinis procesas “duoda vaisių” ir “Radeon HD 7870” naudoja 12,5 % mažiau energijos nei standartinė “Radeon HD 6950“.

Gamykliškai paspartinta ir didesnę įtampą naudojanti „Sapphire 7870 OC“ pasirodė esanti visvien efektyvesnė nei standartinė HD 6950. Kadangi „Sapphire 7870 OC“ branduolys dirba su 1,22 v. Įtampa, natūralu, kad šio modelio elektros sąnaudos išauga (+10 %), lyginant su 1,1 v. Įtampą turinčiu standartiniu modeliu. Maksimaliai kilstelti dažniai viso labo prideda vos 8 papildomus vatus, o tai dar kartą įrodo, jog elektros sąnaudas pagrinde didina ne išaugę dažniai, o padidinta įtampa.

Tiems, kam aktualu gamykliškai spartintų Radeon 7870 modelių kainos (ne tik testuotos "Sapphire" plokštės), jas gali rasti pasinaudodami šiomis nuorodomis:

Išvados

Neabejotinai “Sapphire HD 7870 OC” – aukštos kokybės produktas. Gamintojas gamykliškai padidino dažnius nuo 1000/4800 iki 1050/5000 MHz, sumontavo modifikuotą efektyvią ir mirtinai tylią aušinimo sistemą, kilstelėjo branduolio įtampą nuo 1.1 iki 1.22 v. didesniam spartinimo potencialui bei pridėjo į komplektą viską, ko gali prireikti vartotojui. Deja, bet šįkart “Sapphire” pastangos paversti šį modelį itin gerai besispartinančiu nepasitvirtino, o tai dar kartą įrodo, jog spartinimas ne tik reikalauja kuo didesnės įtampos, bet ir laimės.

Šįkart laimė nuo mūsų nusigręžė ir testavimo pavyzdys negalėjo pasigirti bent vidutiniais OC rezultatais. Žinoma, kitas “Sapphire” modelis pirkėjui neabejotinai išpuls žymiai žymiai geresnis.  Kitiems gamintojams pasirinkus 1100/4800 MHz konfigūraciją, tikėtina, jog toks gaminys gali būti čiut spartesnis už 1050/5000 MHz duetą, tačiau to nereikia sureikšminti, nes spartos prieaugis bus matomas tik po kablelio. Lyginant su standartine “Radeon HD 7870” versija, gamykliškai spartinta “Sapphire HD 7870 OC” dažniausiai siūlo 1-2 fps spartos prieaugį, kuris bendros žaidimo kokybės pakeisti negali.

Pažvelgus į praėjusios kartos “high-end” “Radeon HD 6950” modelį, pastarasis nuo 3 % efektyvesnės “Sapphire HD 7870 OC” atsilieka vidutiniškai 23 % (neįtraukiant Unigine Heaven testo). Atlikta studija parodė, kad tam tikruose žaidimuose tas deficitas gali sumenkti iki 7 % arba kai kuriuose išaugti net virš 50 %.

Jei savininkams, kurie turi HD 6950 galima rekomenduoti “Radeon HD 7870”, kaip tinkamą atnaujinimą, tuomet HD 6970 turėtojams arba tiems, kurie pasiryžę paspartinti savo turimą HD 6950, net ir gamykliškai paspartinti “Radeon HD 7870” modeliai nebeturėtų kelti didelio susidomėjimo, mat stipriai paspartinta “Radeon HD 6950” daugelyje žaidimų geba sėkmingai ištirpdyti “Radeon HD 7870” persvarą. Žinoma, yra ir tokių situacijų, kur naujos kartos AMD gaminys visvien pakankamai apčiuopiamai įrodys savo persvarą, tačiau vertinant bendrai, tokį žingsnį labiau galima pavadinti “sidegrade’u”.

Šiuo metu daugeliui modifikuotų “Radeon HD 7870” kainoms telpant tarp 800 – 850 litų, “Sapphire HD 7870 OC” taip pat patenka į šią kainų zoną.  Reziumuojant, ši vaizdo plokštė neapvils ne tik reikalaujančius spartos, bet ir nemėgstančius aukštų temperatūrų ar erzinančio triukšmo. Paklausite ar galima rinkoje rasti kažką geresnio iš “Radeon HD 7870”? Pastebimai geresnio – vargiai. Panašaus gerumo? Taip. Tiesiog “Sapphire HD 7870 OC” savyje įkūnija turbūt viską, ko gali reikalauti net ir reikliausias pirkėjas.

Privalumai:

  1. Gamykliškai paspartinta

  2. Efektyvus ir tylus aušinimas

  3. Didelis teorinis spartinimo potencialas

  4. Puikiai išpildyta komplektacija

Vidutiniška:

  1. 2 metų garantija

Trūkumai

  1. Gautas pavyzdys nesispartino taip, kaip turėtų

Verta skaityti! Verta skaityti!
(2)
Neverta skaityti!
(0)
Reitingas
(0)
Komentarai (7)
Komentuoti gali tik registruoti vartotojai
Naujausi įrašai

Įdomiausi

Paros
45(0)
34(0)
31(0)
27(1)
26(0)
23(0)
21(0)
19(0)
18(9)
12(0)
Savaitės
75(3)
70(0)
67(5)
Mėnesio
231(8)
113(0)
110(3)
107(12)
104(26)