Jūs esate čia: Pradžia » Visos temos » Astronomijos mokslo istorija

Astronomijos mokslo istorija

Žymės vieta žymių medyje:

(0) 2020-07-04 9
Prieš 66 metus, 1954 m. birželio 30 d., dalyje Lietuvos apie 16 val. diena trumpam virto naktimi – Saulė dingo, o danguje sužibo žvaigždės. Lietuvos gyventojai tądien išvydo unikalų reginį, toje pačioje vietoje matomą vos kas 300-400 metų – visišką Saulės užtemimą. Kitą tokį užtemimą dalis Lietuvoje stebėti bus galima tik 2126 m.
(0) 2020-06-23 6
Nors pilni Saulės užtemimai dažnai tampa įvykiu, jie nėra retas reiškinys. Tokie užtemimai vidutiniškai vyksta kas 18 mėnesių, o apskritai Saulė – bent dalinai – užtemsta bent porą kartų per metus. Tiesa, ne visi užtemimai yra matomi ant žemės – didžioji jų dalis yra regimi nuo vandens paviršiaus arba žmogaus neapgyvendintų teritorijų. Tačiau tie užtemimai, kuriuos pavyksta pamatyti nuo žemės, yra žmonių stebimi tūkstančius metų, rašo livescience.com.
(2) 2020-06-05 32
Archeologai, apsiginklavę kiaurai augaliją matančiais lazeriais, atrado didžiausią ir seniausią kada nors aptiktą senovės majų paminklinį objektą – milžinišką dirbtinę platformą, prieš daug daugiau nei 1000 metų naudotą dangaus kūnų judėjimo ir mūsų vietos Visatoje suvokimui.
(5) 2019-12-19 24
Franzas von Gruithuisenas yra mokslui didžiai nusipelnęs žmogus. Jo sukurti prietaisai iki šiol naudojami medicinoje. Tai jis pirmasis iškėlė hipotezę, kad Mėnulio krateriai buvo sukurti meteoritų smūgių. Ir jis pirmasis pamatė žiburius Veneroje. Būtent šio mokslininko vardu pavadintas Gruithuiseno krateris mėnulyje. Genijus? Galbūt, bet jis Mėnulyje taip pat aptiko miestą ir manė, kad Veneroje auga džiunglės.
(4) 2019-12-07 6
Jūs nustebsite išgirdę ko nežinojo Herodotas, dar vadinamas pirmuoju pasaulio istoriku, gyvenęs prieš pustrečio tūkstančio metų. Nors, geriau pagalvojus, ir šiais laikais žmonės užsiduoda sau tą patį klausimą:
- Ką gi reiškia mūsų pasakos? Apie ką jos pasakoja?
(0) 2019-07-16 18
Mėnulio šiauriniame ašigalyje yra Anoksagoro krateris, kuris buvo pavadintas graikų filosofo, kuris gyveno V amžiuje pr.m.e, garbei. Tai yra tinkamas filosofo įvertinimas – kadangi jis buvo pirmasis, kuris iškėlė hipotezę, kad Mėnulis yra uolėtas dangaus kūnas, ne itin daug besiskiriantis nuo Žemės. Beje, po susidūrimo, kurio metu ir buvo suformuotas krateris, atsiradusios nuolaužos pasklido net 900 kilometrų į pietus ir beveik pasiekė kitą kraterį, pavadintą Platono vardu.
(0) 2018-02-25 19
Prieš 495 metus, 1473-ųjų vasario 19 d. Torūnės mieste, Lenkijoje, pirklio šeimoje gimė berniukas, kurio idėjos ir atradimai po kelių dešimčių metų Europoje sužadins mokslinės minties pokyčius, galiausiai pasibaigusius Vakarų pasaulėvaizdžio perversmu: Mikalojus Kopernikas (Mikołaj Kopernik, Nicolaus Copernicus) po kruopščių tyrinėjimų ir sudėtingų skaičiavimų vietoj Žemės visatos centre patalpino Saulę. Heliocentrinis modelis piešė kitokį pasaulio sąrangos vaizdą, nei iki tol vyravusi geocentrinė sistema.
(0) 2017-10-18 14
Sutikime, kosmoso erdvių pažinimo istorija atspindi vis aiškesnį žmonijos vietos Visatoje suvokimą. Per pastaruosius kelis tūkstančius metų mūsų supratimas apie visatą nuolatos, bet nuosekliai ir sistemingai keitėsi. Antikoje vyravęs geocentrinis pasaulio modelis Žemę laikė nedidelės Saulės sistemos centru ir viską uždarė į nejudančių žvaigždžių sferą.
(0) 2017-04-13 60
Prieš 56 metus lakūnas Jurijus Gagarinas atliko istorinį skrydį aplink Žemę kosminiu laivu „Vostok“. Tačiau 1961-ųjų balandžio 12 dieną vykęs skrydis galėjo būti ir ne toks sėkmingas bei baigtis J.Gagarino mirtimi.
(0) 2016-11-09 23
Tenka pripažinti liūdną tiesą – prabangių daiktų aukcionuose mokslininkų darbai vertinami kur kas pigiau, negu reti automobiliai, unikalios aktorių suknelės ar pirmieji komiksų knygelių leidiniai. Tačiau ir juos kolekcininkai perka už milijonus. Tad kiek reikėtų taupyti, kad įsigytumėte mokslinių darbų, kurie labiausiai pakeitė pasaulio istoriją, originalus?
(2) 2016-08-25 21
Tikriausiai visi prisimena majų kalendorių, kuris baigėsi ties 2012-aisiais. Daug žmonių tada jaudinosi, kad tuo metu ištiks ir pasaulio pabaiga.
(0) 2016-08-18 39
Dresdeno Kodekse – seniausioje istorijoje žinomoje Amerikose parašytoje majų knygoje, skelbiama, kad ankstyvieji majų mokslininkai daugiau nei prieš tūkstantmetį apskaičiavo Veneros judėjimą danguje.
(0) 2016-02-04 49
Ryšio tarp judėjimo greičio ir nueito atstumo suvokimas mums atrodo labai natūralus dalykas. Visgi žmonija apie tokį ryšį žinojo ne visada.
(1) 2013-12-01 2
XVIII amžiaus pradžioje įtvirtinęs savo akademinį statusą Edmundas Halėjus susikoncentravo į darbą, kurį buvo pradėjęs daugiau nei prieš 20 metų. Mokslininko taikiklyje vėl atsidūrė kometų ir žvaigždžių orbitos.
(0) 2013-11-30 0
Tikrąjį mokslo progreso variklį sudaro ne tiek pavieniai sensacingi atradimai, kiek ilgas ir sunkus darbas, renkant bei kruopščiai apdorojant gausią empirinę medžiagą. Kantrybė, įžvalgumas, matematiškai preciziškas tikslumas ir begalinis pažinimo troškimas – tai savybės, kuriomis pasižymėjo iškilusis XVII – XVIII amžiaus anglų mokslininkas Edmundas Halėjus (egzistuoja keli jo pavardės tarimo variantai, todėl lietuviškoje literatūroje sutinkamas dvejopas pavardės vertimas – Halėjus arba Halis).

Jūsų požiūris