Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai | Paslaugos
 
Jūs esate čia: Pradžia » Visos temos » Cirkadiniai organizmo procesai
 
 

Cirkadiniai organizmo procesai

Žymės vieta žymių medyje:
Rodomi įrašai iš
visi straipsniai video
Archyvo rikiavimo ir rūšiavimo funkcijos
komentuojami skaitomiausi rekomenduojami naujausi
 
 
(1) 2019-08-02 14
Tikriausiai puikiai žinote tą jausmą, kai nusistatote žadintuvą, tačiau pabundate dar prieš jam suskambant. Tačiau kodėl taip yra? Žmogaus vidinis laikrodis yra ne prastesnis, o gal net ir geresnis nei ant jūsų spintelės pastatytas žadintuvas (arba mobilusis telefonas, jeigu žadintuvą nustatote jame).
(0) 2019-07-23 1
Tarptautinė vėžio tyrimų agentūra (International agency for research on Cancer – IARC) Lione, Prancūzija, įvardijo naktinį pamaininį darbą tikriausiai kancerogenišku veiksniu žmogui. Naujausias įvertinimas bus publikuotas IARC monografijų 124-ajame leidinyje.
(1) 2019-07-18 49
Šiais laikais mūsų laikas yra labai užimtas ir visuomet stengiamės jį išnaudoti kiek įmanoma produktyviau. Tai ne visada įmanoma, nes kartais tiesiog norisi miego. Bet ar žinojote, kad Europoje iki pat 17 amžiaus pabaigos buvo priimta per naktį miegoti net du kartus?
(0) 2019-07-03 -2
Vis daugiau žmonių susiduria su nemiga, kuri gali prisidėti prie nerimo, depresijos ir kitų sutrikimų vystymosi. Esama paprastų būdų, padedančių išvengti sveikatos sutrikimų, susijusių su prasta miego kokybe.
(0) 2019-06-18 -1
Fizinis aktyvumas gerina fizinę ir protinę sveikatą, tačiau sportą svarbu suderinti ir su savo dienos ritmu. Tačiau kada sportuoti geriau - ryte ar vakare? O gal jokio skirtumo? Mokslininkai ir Kopenhagos Universiteto eksperimentais su pelėmis įrodė, kad mankšta ryte ir vakare kūną veikia visiškai skirtingai.
(1) 2019-06-07 23
Gali atrodyti, kad darbe ir neišsimiegoję jaučiatės gerai, tačiau mokslinių tyrimų rezultatai atskleidžia, kad tai – netiesa.
(0) 2019-01-07 6
Žiemą daugelis žmonių jaučia didesnį nuovargį ir kokybiško poilsio poreikį. Bet jei nuovargį jaučiate visus metus, galbūt kažką darote netinkamai – tikėtina, kad reikėtų peržvelgti įpročius ir miego kokybę. Interviu leidiniui „Femail“ miego sutrikimų gydymo specialistė Olivia Arezzolo įvardina septynias priežastis, kodėl žmonės jaučia nuolatinį nuovargį, ir pataria, kaip pagerinti miego kokybę.
(0) 2018-10-02 5
Sėdėjimas prieblandoje dieną ir per daug šviesos vakare gali rimtai sutrikdyti hormonų gamybą, dėl ko galite jaustis išvargę, sumišę, padidėja susirgimų rizika, LRT TELEVIZIJOS laidoje „Klauskite daktaro“ sako Lietuvos sveikatos mokslų universiteto profesorius Alvydas Unikauskas. Be to, priduria jis, hormonus išbalansuoja ne tik dienos ir nakties laiko supainiojimas, bet ir valgymas naktį.
(0) 2018-09-14 -1
Lietuvos sveikatos mokslų universiteto profesorius Alvydas Unikauskas sako, kad mes visi savo viduje turime laikrodžius, pagal kuriuos gyvena mūsų organizmas. „Galbūt nusijuokėte ir suburbėjote, kad turite savo ritmą. Bet ar gerai miegate, nesiskundžiate energijos trūkumu, nekankina virškinimo sutrikimai, o antsvoris krenta lengvai? Ne? Tuomet privalote sureguliuoti savo laikrodžius, pagal kuriuos įjungiamos ir išjungiamos daugybė kūno funkcijų“, – pataria daktaras.
(2) 2018-07-01 3
Ar miegojimo įpročiai turi įtakos rizikai susirgti depresija? Naujas tyrimas patvirtino, kad taip iš tiesų yra, ir mėgstantiems keltis anksti pasisekė labiau.
(0) 2018-04-04 5
Atrodo, kad daliai žmonių nuolat pritrūksta miego. Kaip bebūtų keista, net jei jie miega tikrai nemažai, vis tiek jaučiasi išsekę, kai kiti aplink esantieji atrodo ir jaučiasi kur kas guvesni ir pailsėję. Kelios papildomos miego valandos atrodo lyg dangaus siųsta dovana, tačiau vis tik ne visada yra būtent taip.
(1) 2018-02-25 31
Dienos metu būna momentų, kai mums pradeda trūkti energijos, ypač tuomet, kai praleidžiame popiečio pogulį, kurio būdavome verčiami eiti vaikystėje.
(1) 2017-11-22 2
Šimtą kartų girdėta: jei nori, kad sektųsi, kelkis anksti. Pavyzdžiui, „Apple“ generalinis direktorius Timas Cookas keliasi 3 val. 45 min., „Fiat“ vadovas Sergio Marchionne – 3 val. 30 min., o verslininkas Richardas Bransonas – 5 val. 45 min. Apie tai, ar tikrai anksti kėlę būsime laimingesni, naujienų portale bbc.com rašo žurnalistė Amanda Ruggeri.
(2) 2017-04-09 30
<em>JAV ir Turkijos mokslininkai aptiko geno variantą, susijusį su vadinamųjų „pelėdų“ sunkesniu užmigimu ir pabudimu. Darbo rezultatai <a href="http://www.cell.com/cell/fulltext/S0092-8674
(1) 2017-03-27 31
Dažnai jaudinamės negalėdami užmigti, nes mums pritrūks miego. Tačiau be reikalo. Tiek moksliniai, tiek istoriniai įrodymai rodo, kad aštuonių valandų nepertraukiamas miegas tėra mitas.

Jūsų požiūris

Aktyvios diskusijos