Jūs esate čia: Pradžia » Visos temos » Egzoplanetų atmosferos tyrimai

Egzoplanetų atmosferos tyrimai

Žymės vieta žymių medyje:

(0) 2019-08-21 21
Vašingtono universiteto astronomai jau dabar modeliuoja, kokius tyrimus galima bus atlikti, kai į kosmosą 2021-aisiais pakils tiek metų lauktas „James Webb“ kosminis teleskopas, rašoma svetainėje „Phys.org“.
(0) 2019-05-22 6
Saulė yra ne amžina. Apie tai, kur gyvens mūsų civilizacija ateityje, nors ir labai tolimoje, reikia galvoti jau dabar. Milžiniškas darbas laukia technologijų kūrėjų – persikelti į prie kitos žvaigždės esančią planetą kol dar nenuskridome nei iki Marso – iššūkis nemažas. Na o astronomams užduotis – surasti, kur skristi.
(0) 2019-02-19 5
Egzoplanetų įvairovė, kurią atradome per pastaruosius 25-erius metus, tiesiog stulbina. Nuo superžemių iki karštųjų jupiterių, nuo vandeninių planetų iki planetų prie neutroninių žvaigždžių – Visatoje yra daugybė planetų tipų, kurių Saulės sistemoje nerasime. Viena iš keistų egzoplanetų rūšių – garuojančios planetos.
(0) 2019-01-03 11
Deguonies molekulė yra labai reaktyvi, tad jeigu Žemėje nebūtų ją nuolat išskiriančios gyvybės (medžių ir fitoplanktono), atmosferoje deguonies greitai nebeliktų.
(1) 2018-12-22 28
Planetos, grubiai šnekant, skirstomos į tris grupes pagal masę ir cheminę sudėtį: uolines Žemės dydžio ir šiek tiek didesnes, ledines-dujines Neptūno dydžio ir dujines Jupiterio dydžio bei didesnes. Pirmųjų ir paskutiniųjų randama įvairiais atstumais nuo žvaigždžių – ir labai arti, ir ganėtinai toli. O štai Neptūno dydžio planetų labai arti žvaigždžių nerandama. Dabar nauji vienos Neptūno dydžio planetos stebėjimai atskleidžia, kodėl taip yra.
(0) 2018-05-27 16
Žemės ašis į orbitos plokštumą pasvirusi 23,5 laipsnio kampu – kampas nemažas, tačiau išlieka stabilus milijardus metų, nes Mėnulis neleidžia Žemei stipriai svyruoti. Kitų planetų orbitos – ir jų polinkio kampas, ir elipsiškumas – gali kisti daug sparčiau.
(0) 2018-03-06 19
Žemė per savo gyvenimą labai keitėsi. Kito ir jos atmosferos sudėtis, nuo anglies dvideginio ir azoto kupinos ankstyvosios iki azotu ir deguonimi užpildytos dabartinės. Kitos planetos, laikui bėgant, taip pat turėtų kisti, taigi gali būti, kad egzoplanetas aptiksime skirtingose geologinės evoliucijos stadijose.
(0) 2018-03-04 15
Dauguma egzoplanetų aptinkamos prie mažų žvaigždžių. Iš dalies taip yra todėl, kad tokias planetas aptikti lengviau: jos gali turėti didesnį poveikį savo žvaigždei. Bet manoma, kad apskritai planetų prie mažesnių už Saulę žvaigždžių, vadinamų raudonosiomis nykštukėmis, yra daugiau, nei prie kitų žvaigždžių tipų. Ypač tai galioja Žemės tipo planetoms žvaigždės gyvybinėje zonoje. Tad nekeista, kad daug kalbama apie galimą tokių planetų tinkamumą gyvybei.
(0) 2018-02-05 23
Karštuosiuose Jupiteriuose - dujinėse planetose, esančiose labai arti savo žvaigždžių - vėjas įprastai pučia į rytus, t. y. į tą pusę, kurios link sukasi pati planeta. Tą prognozuoja ir teoriniai planetų atmosferų modeliai.
(0) 2018-02-04 31
Artimiausiu metu teleskopai taps tokie geri, kad galėsime tyrinėti daugybės egzoplanetų atmosferas.
(0) 2017-11-27 12
Praeitą savaitę, kaip jau įprasta, paskelbta keletas naujų egzoplanetų atradimų. Pirmasis – HD 76920b; tai yra planeta su labiausiai ištempta orbita, kokią esame aptikę prie žvaigždės-milžinės.
(0) 2017-11-16 10
Gyvybei tinkamos planetos greičiausiai turi atmosferas, kuriose turbūt yra vandens garų, taip pat gali būti kažkiek deguonies ir azoto. Tai nėra duotybės, bet bent jau žemiška gyvybė be šių komponentų yra neįmanoma. Taigi vienas iš būdų nustatyti, ar egzoplaneta yra tinkama gyvybei arba netgi turi gyvybės, yra šių dujų paieška. Tačiau aptikti tokias molekules yra sudėtinga, nes jos spinduliuoja labai silpnai.
(0) 2017-10-20 15
Artimiausios mums egzoplanetos Proksimos b atmosfera gali būti žalia. Tiesa, ne dėl to, kad planetos paviršiuje yra žalios augmenijos.
(2) 2017-05-16 17
Breakthrough Starshot projekto tikslas yra nusiųsti mažyčių zondų flotilę į artimiausią mums žvaigždę Kentauro Proksimą.
(0) 2017-04-07 15
<em>Astronomai aptiko egzoplanetos, vadinamosios superžemės, GJ 1132b atmosferą. Mažos masės superžemės – dydžiu ir mase į Žemę panašiausių planetų – atmosfera aptikta pirmą kartą.

Jūsų požiūris