Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai | Paslaugos
 
Jūs esate čia: Pradžia » Visos temos » Laivininkystės ir laivų istorija
 
 

Laivininkystės ir laivų istorija

Žymės vieta žymių medyje:
Rodomi įrašai iš
visi straipsniai video
Archyvo rikiavimo ir rūšiavimo funkcijos
komentuojami skaitomiausi rekomenduojami naujausi
 
 
(0) 2019-07-24 9
Švedijios jūrų administracija atliko pirmuosius povandeninio objekto „Okänt Skepp“, kas švediškai reiškia „nežinomas laivas,“ tyrimus. Specialistų nuomone, jam mažiausiai 500 metų i
(0) 2019-07-24 14
Mokslininkai giliame, drumstame ir šaltame Baltijos jūros vandenyje aptiko beveik idealiai išsilaikiusį nuskendusį laivą, nepajudintą ištisus šimtmečius.
(1) 2019-06-21 25
Benjaminas Hornigoldas buvo itin aktyvus piratas. Piratų eros pikas buvo apie 1730 metus, o B.Hornigoldas šį laikotarpį išnaudojo itin produktyviai. Kaip ir visi jūrų plėšikai, jo pagrindinis taikinys buvo auksas. Tačiau pasitaikė atvejų, kai šis nusikaltėlis grobė ne tik auksą.
(0) 2019-06-17 36
Dažnai manoma, kad garo variklių kūrenimas buvo sunkiausias darbas laive. Tai, beje, nebūtinai yra tiesa. Taip, vyrai semtuvais kelias valandas į karštutėles krosnis kabindavo anglį, tačiau pamainos trukdavo tik šešias valandas, kūrikai gaudavo geresnį maistą ir net labai gerą atlyginimą. Kur kas prastesnis buvo jų pagalbininkų darbas - jiems tekdavo atsikratyti ir pelenais!
(0) 2019-06-04 5
Šis atradimas buvo visiškai atsitiktinis. Mokslininkai paprasčiausiai norėjo patikrinti įrangą, bet vietoje to atrado nuskendusį laivą, kurio kol kas neidentifikavo. Šį atradimą tyrimų laivu „Okeanus“ padarė Nacionalinė vandenynų ir atmosferos tyrimų administracija (NOAA).
(0) 2019-05-27 19
Kadaise pažanga laivyboje paskatino visos Europos civilizacijos šuolį pirmyn. Tai buvo ambicijų ir ekonomikos vystymosi laikas. Tačiau kartu tai vis tiek buvo žiaurūs laikai. Viena iš to iliustracijų yra šiurpus prasikaltusių jūreivių ir piratų kankinimo būdas – tempimas po kiliu.
(0) 2019-05-01 13
„Titaniko“ katastrofa yra neabejotinai vienas iš žinomiausių įvykių pasaulio istorijoje. Ši katastrofa nusinešė tūkstančius gyvybių, o išgyvenusiems visam gyvenimui paliko žymę. Kai kurie kovojo su stichija iki pat pabaigos, padėdami išsigelbėti kitiems žmonėms, o kai kurie, sąmoningai ar supanikavę, pasirinko savo pačių kailio gelbėjimą.
(0) 2019-04-24 -3
Šį mėnesį aukcione bus parduodamas laiškas, kuris atskleidžia įtemptą pasmerktojo „Titaniko“ kelionės momentą, kai laineris vos išvengė susidūrimo su kitu laivu likus vos kelioms dienoms iki 1912 m. katastrofos Šiaurės Atlante, rašo „IFL Science“.
(0) 2019-04-22 34
Lėktuvnešis „HNLMS Karel Doorman“ turėjo labai ilgą istoriją. 1944 metais jis, tuomet vadintas „HMS Venerable“, pradėjo tarnybą Karališkajame Jungtinės Karalystės laivyne. Tačiau 1947 metais buvo parduotas Nyderlandams. Jis vykdė įvairias misijas, tačiau viena diena išsiskyrė iš kitų. Lėktuvnešis yra skirtas gabenti lėktuvams, bet ar galima apmainyti šiuos vaidmenis?
(0) 2019-04-18 5
Šis laivas, tiek savo dydžiu ir galimybėmis, tiek ir savo restoranų virtuve, neabejotinai buvo pasaulio karalius. Prieš 107 metus balandžio mėnesį nuskendęs laivas buvo 270 metrų ilgio, o jo aukštis prilygo vienuolikos aukštų pastatui. Prabanga jis nenusileido ištaigingam viešbučiui, ypač kalbant apie maistą ir gėrimus, rašo foxnews.com.
(0) 2019-03-15 17
Šiuolaikiniai laivai turi radarus ir kitas modernias navigacijos sistemas. Anksčiau šią funkciją iš dalies atlikdavo varnos lizde įsitaisęs jūreivis. Tai - apžvalgos pozicija kažkur aukštai ant vieno iš stiebų. Štai keli įdomūs faktai apie varnos lizdus, apie kuriuos tikriausiai nebuvote pagalvoję.
(0) 2019-03-06 9
Rusijos povandeninis laivas turėjo mažai galimybių aptikti tylesnį „Los Angeles“ klasės povandeninį laivą. Povandeniniams laivams aptikti skirti įtvirtinti jutikliai tokiomis aplinkybėmis gali būti veiksmingi tik tada, kai nuotolis yra nuo trijų iki penkių kilometrų – tai buvo per trumpas atstumas, kad jie galėtų pasiekti JAV laivo vietą. Sekliuose vandenyse sudėtinga valdyti paskui save velkamų sonarų masyvus, skirtus sonarų veikimo zonos praplėtimui, tad incidento metu ši priemonė nebuvo naudojama, rašo nationalinterest.org.
(0) 2019-02-19 3
Laivo vairas, vadinamas šturvalu, yra labai gerai žinomas simbolis. Kelių stipinų mediniai vairai yra toks stiprus laivininkystės simbolis, kad juos dažnai ant savo pečių tatuiruojasi jūreiviai ir ant sienų kabina įvairūs jūrų gėrybių restoranai. Bet ar žinojote, kad didieji laivai turi ne po vieną vairą? „Titanikui“ vieno net nebūtų pakaką.
(0) 2019-02-04 10
Laivai yra nepaprastai brangūs. Gera žinia tai, kad jie kuriami taip, kad tarnautų kelis dešimtmečius. Tačiau kai kurie laivai išgyvena tik kelioliką metų, o kiti - tik kelias minutes. Kodėl taip nutinka? Kaip gali būti, kad tik į vandenį nuleidžiamas laivas parodo silpniausias savo puses?

Jūsų požiūris

Aktyvios diskusijos