Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai | Paslaugos
 
Jūs esate čia: Pradžia » Visos temos » Laivų architektūros sprendimai ir technologijos
 
 

Laivų architektūros sprendimai ir technologijos

Žymės vieta žymių medyje:
Rodomi įrašai iš
visi straipsniai video
Archyvo rikiavimo ir rūšiavimo funkcijos
komentuojami skaitomiausi rekomenduojami naujausi
 
 
(0) 2019-09-09 62
Amžių amžius žmonės keliavo mediniais laivais. Ištepti derva, su gausiomis parako atsargomis triumuose jie buvo itin degūs. Tačiau ugnis jiems buvo būtina - kaip kitaip išvirsi maistą?
(0) 2019-06-17 44
Dažnai manoma, kad garo variklių kūrenimas buvo sunkiausias darbas laive. Tai, beje, nebūtinai yra tiesa. Taip, vyrai semtuvais kelias valandas į karštutėles krosnis kabindavo anglį, tačiau pamainos trukdavo tik šešias valandas, kūrikai gaudavo geresnį maistą ir net labai gerą atlyginimą. Kur kas prastesnis buvo jų pagalbininkų darbas - jiems tekdavo atsikratyti ir pelenais!
(1) 2019-05-20 28
1940 metais tarnybą pradėjęs Vokietijos karo laivas „Bismarck“ turėjo keturiuose bokšteliuose išdėsytus aštuonis 38 mm pabūklus. Tačiau kai 1941 metais laivas nuskendo, Šiaurės Atlanto dugną jis pasiekė be bokštelių. Tai, beje, nėra unikali „Bismarko“ savybė - taip ir turėjo būti.
(0) 2019-04-19 6
Jungtinių Valstijų karinės jūrų pajėgos naudoja du „Mercy“ klasės laivus-ligonines. Jie turi daugybę privalumų, nors ir buvo pastatyti dar aštuntojo dešimtmečio viduryje. Tiesa, tuomet šie laivai buvo pastatyti ne kaip medicininės pagalvos laivai - iš pradžių jie turėjo kitokią funkciją.
(0) 2019-04-09 24
Lėktuvnešiai - tai karinės bazės ant vandens. Viename „Nimitz“ klasės lėktuvnešyje tarnauja apie 6 tūkstančiai žmonių. Taigi, tai - ir nemažas miestelis. Tačiau nustebsite sužinoję, kuo čia tarnaujantys žmonės gali pasidžiaugti laisvalaikiu.
(0) 2019-03-27 14
Dažnai internete galite pamatyti įspūdingas lėktuvnešių nuotraukas, kuriose matomas lėktuvais nusėtas viršutinis denis. Vaizdas išties neblogas, tačiau juk taip plaukioti po visą pasaulį būtų nepraktiška. Pakilęs vėjas galėtų išvartyti labai brangius lėktuvus ar pridaryti kitų bėdų, todėl naikintuvai laikomi vadinamajame angare. Tačiau kaip iš jo naikintuvai patenka ant viršutinio denio?
(0) 2019-03-21 8
Didieji krovininiai laivai per dieną gali sudeginti šimtus tonų kuro. Aišku, tuo pačiu jie išmeta labai daug anglies dvideginio, sieros junginių, azoto oksidų ir kitų teršalų. Laivybos pramonė stengiasi sumažinti laivų eksploatacijos kaštus ir poveikį aplinkai. Tačiau kaip tai padaryti stipriai nepadidinant naujų laivų kainos? Japonai mano, kad padėti gali sena gera aerodinamika.
(0) 2019-03-19 11
Jungtinės Karalystės pasididžiavimas „HMS Queen Elizabeth“ yra modernus ir pajėgus lėktuvnešis. 2017 metais užbaigtas laivas gali pasigirti daugybe inovatyvių sprendimų, tačiau kai kurie architektūros elementai kelia klausimų. Kodėl „HMS Queen Elizabeth“ turi net du bokštelius? Juk praktiškai visi kiti pasaulio lėktuvnešiai turi tik vieną.
(0) 2019-03-15 17
Šiuolaikiniai laivai turi radarus ir kitas modernias navigacijos sistemas. Anksčiau šią funkciją iš dalies atlikdavo varnos lizde įsitaisęs jūreivis. Tai - apžvalgos pozicija kažkur aukštai ant vieno iš stiebų. Štai keli įdomūs faktai apie varnos lizdus, apie kuriuos tikriausiai nebuvote pagalvoję.
(2) 2019-03-14 41
Miegas kariniame burlaivyje niekada nebuvo patogus. Laivą blaško bangos, niekas nesirūpina oro kondicionavimu, kankina nemalonūs kvapai, o ir pavojaus nuojauta niekaip nepalieka. Daug jūreivių susižeisdavo iškritę iš gultų - juk laivai stipriai linguodavo. Tačiau ši problema 16 amžiuje buvo išspręsta paprastai, bet kartu ir genialiai.
(2) 2019-03-05 52
„Thunder Child“ - tai greitaeigio katerio prototipas, kada nors praversiantis kariniams jūrų laivynams ar pakrančių apsaugos tarnyboms. Jis yra greitas ir pasižymi plačiomis panaudojimo galimybėmis, tačiau įdomiausia jo savybė yra tai, kad jo neįmanoma apversti. Kaip toks gana nedidelis kateris gali būti neapverčiamas? Kaip tai apskritai įmanoma?
(0) 2019-03-04 31
Nuo Antrojo pasaulinio karo pasikeitė labai daug. Kita vertus, kariniai laivai vis dar statomi iš plieno. Tai kodėl Antrojo pasaulinio karo laivų deniai buvo dengiami lentomis, o šiandien to jau nebereikia?
(0) 2019-01-31 7
Absoliuti dauguma konteinerinių laivų turi plokščius galus. Laivo priekis yra toks, kokį ir esame įpratę matyti - šiek tiek smailas, užapvalintas ir aptakus, o galas - visiškai plokščias. Kodėl taip yra? Juk kitų tipų laivai ne visada yra plokšti.
(0) 2018-11-23 32
„The World“ - tai 2000 metais užsakytas ir 2000 metais užbaigtas 196,35 metrų ilgio kruizinis laivas. Jis baltas, gražus ir turi 280 žmonių įgulą. Kaip ir kiti kruiziniai laivai jis keliauja aplink pasaulį, lankosi įvairiuose uostuose, o jo gyventojai laiką gali leisti restoranuose, teniso kortuose, golfo simuliatoriuose, SPA ir kitose tradicinėse atrakcijose. Tačiau „The World“ yra kiek kitoks nei kiti kruiziniai laivai - jis priklauso savo keleiviams.
(0) 2018-11-21 75
Didžiųjų burlaivių laikai jau seniai pasibaigė. Gražūs mediniai laivai šiandien džiugina tik įvairiose šventėse, o juk prieš porą šimtų metų jie buvo tai, kas vertė pasaulį judėti. Jų architektūra buvo ne tik graži pažiūrėti, bet ir funkcionali. Štai kapitono kajutė beveik visada buvo laivo gale, bet ar žinote kodėl?

Jūsų požiūris

Aktyvios diskusijos