Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai | Paslaugos
 
Jūs esate čia: Pradžia » Visos temos » Laivų architektūros sprendimai ir technologijos
 
 

Laivų architektūros sprendimai ir technologijos

Žymės vieta žymių medyje:
Rodomi įrašai iš
visi straipsniai video
Archyvo rikiavimo ir rūšiavimo funkcijos
komentuojami skaitomiausi rekomenduojami naujausi
 
 
(0) 2019-03-21 8
Didieji krovininiai laivai per dieną gali sudeginti šimtus tonų kuro. Aišku, tuo pačiu jie išmeta labai daug anglies dvideginio, sieros junginių, azoto oksidų ir kitų teršalų. Laivybos pramonė stengiasi sumažinti laivų eksploatacijos kaštus ir poveikį aplinkai. Tačiau kaip tai padaryti stipriai nepadidinant naujų laivų kainos? Japonai mano, kad padėti gali sena gera aerodinamika.
(0) 2019-03-19 9
Jungtinės Karalystės pasididžiavimas „HMS Queen Elizabeth“ yra modernus ir pajėgus lėktuvnešis. 2017 metais užbaigtas laivas gali pasigirti daugybe inovatyvių sprendimų, tačiau kai kurie architektūros elementai kelia klausimų. Kodėl „HMS Queen Elizabeth“ turi net du bokštelius? Juk praktiškai visi kiti pasaulio lėktuvnešiai turi tik vieną.
(0) 2019-03-15 17
Šiuolaikiniai laivai turi radarus ir kitas modernias navigacijos sistemas. Anksčiau šią funkciją iš dalies atlikdavo varnos lizde įsitaisęs jūreivis. Tai - apžvalgos pozicija kažkur aukštai ant vieno iš stiebų. Štai keli įdomūs faktai apie varnos lizdus, apie kuriuos tikriausiai nebuvote pagalvoję.
(1) 2019-03-14 39
Miegas kariniame burlaivyje niekada nebuvo patogus. Laivą blaško bangos, niekas nesirūpina oro kondicionavimu, kankina nemalonūs kvapai, o ir pavojaus nuojauta niekaip nepalieka. Daug jūreivių susižeisdavo iškritę iš gultų - juk laivai stipriai linguodavo. Tačiau ši problema 16 amžiuje buvo išspręsta paprastai, bet kartu ir genialiai.
(2) 2019-03-05 45
„Thunder Child“ - tai greitaeigio katerio prototipas, kada nors praversiantis kariniams jūrų laivynams ar pakrančių apsaugos tarnyboms. Jis yra greitas ir pasižymi plačiomis panaudojimo galimybėmis, tačiau įdomiausia jo savybė yra tai, kad jo neįmanoma apversti. Kaip toks gana nedidelis kateris gali būti neapverčiamas? Kaip tai apskritai įmanoma?
(0) 2019-03-04 30
Nuo Antrojo pasaulinio karo pasikeitė labai daug. Kita vertus, kariniai laivai vis dar statomi iš plieno. Tai kodėl Antrojo pasaulinio karo laivų deniai buvo dengiami lentomis, o šiandien to jau nebereikia?
(0) 2019-01-31 7
Absoliuti dauguma konteinerinių laivų turi plokščius galus. Laivo priekis yra toks, kokį ir esame įpratę matyti - šiek tiek smailas, užapvalintas ir aptakus, o galas - visiškai plokščias. Kodėl taip yra? Juk kitų tipų laivai ne visada yra plokšti.
(0) 2018-11-23 32
„The World“ - tai 2000 metais užsakytas ir 2000 metais užbaigtas 196,35 metrų ilgio kruizinis laivas. Jis baltas, gražus ir turi 280 žmonių įgulą. Kaip ir kiti kruiziniai laivai jis keliauja aplink pasaulį, lankosi įvairiuose uostuose, o jo gyventojai laiką gali leisti restoranuose, teniso kortuose, golfo simuliatoriuose, SPA ir kitose tradicinėse atrakcijose. Tačiau „The World“ yra kiek kitoks nei kiti kruiziniai laivai - jis priklauso savo keleiviams.
(0) 2018-11-21 69
Didžiųjų burlaivių laikai jau seniai pasibaigė. Gražūs mediniai laivai šiandien džiugina tik įvairiose šventėse, o juk prieš porą šimtų metų jie buvo tai, kas vertė pasaulį judėti. Jų architektūra buvo ne tik graži pažiūrėti, bet ir funkcionali. Štai kapitono kajutė beveik visada buvo laivo gale, bet ar žinote kodėl?
(2) 2018-10-29 40
Didžiuosiuose kruiziniuose laivuose telpa 8-9 tūkstančiai žmonių. Jie valgo, geria, pramogauja ir ilsisi. Toks didžiulis kiekis žmonių tikrai sukuria ir nemažai atliekų, bet ar jos tikrai keliauja į vandenyną? O gal viskas saugoma iki atvykimo į uostą?
(0) 2018-10-22 63
Ant vandens paviršiaus plaukiojantys kariniai laivai yra dideli, galingi ir labai svarbūs šiuolaikinėje karyboje. Net ir taikos metais jie mėnesius patruliuoja pasaulio vandenynuose, keliauja iš vieno uosto į kitą, dalyvauja pratybose. Gyvenimas laive nėra lengvas, bet jis ne toks jau sunkus, jei esi laivo kapitonas.
(0) 2018-10-15 10
Kruiziniai laivai yra pramogų kupini miestai ant vandens, keliaujantys aplink pasaulį. Tai yra gražus, atpalaiduojantis būdas praleisti atostogas, ypač, jei esate pavargę nuo triukšmo ir skubėjimo. Ir patys laivai yra išties gražūs - dažniausiai balti, aukšti, su prabangiai atrodančiais architektūriniais sprendimais. Tik kodėl kaminų bokštai kartais turi tuos keistai atrodančius sparnus?
(2) 2018-10-05 35
Danguje rastume pačių įvairiausių lėktuvų. Nemažai jų vis dar naudoja propelerius, kurie kartais būna sumontuoti už pilotų kabinos, bet dažniau - priekyje. O štai praktiškai visų laivų sraigtai visada būna arčiau laivo galo. Kodėl taip yra?
(0) 2018-08-24 32
Jei pažvelgtumėte į vidutinio dydžio konteinerinius laivus, pastebėtumėte, kad jų kapitono tiltelis yra pačiame laivo gale. Atrodo, taip turėtų būti sunkiau apžvelgti laivą ir jį valdyti, tačiau tai - labai dažnas konstrukcinis sprendimas, matomas ir tanklaiviuose. Tuo tarpu beveik visi kruiziniai laivai turi priekyje pastatytą kapitono tiltelį. Kodėl taip yra?
(0) 2018-06-08 29
Konteineriniai krovininiai laivai ir tanklaiviai būna žali, mėlyni, juodi, pilki ir taip toliau. Atrodo, kad spalvos jiems parenkamos visiškai atsitiktinai ir tai yra logiška - juk dažai yra skirti apsaugoti metalą, o grožis yra skonio reikalas. Tačiau kodėl tuomet kruiziniai laivai ir jachtos dažniausiai būna balti? Pasirodo, priežasčių yra daugiau nei viena.

Jūsų požiūris

Aktyvios diskusijos