Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai | Paslaugos
 
Jūs esate čia: Pradžia » Visos temos » Lėktuvų technologijos
 
 

Lėktuvų technologijos

Žymės vieta žymių medyje:
Rodomi įrašai iš
visi straipsniai video
Archyvo rikiavimo ir rūšiavimo funkcijos
komentuojami skaitomiausi rekomenduojami naujausi
 
 
(0) 2019-09-19 19
Lėktuvai šiais laikais yra pakankamai patogūs. Žinoma, vietos sėdynėse galėtų būti daugiau, tačiau dažnas jau turi ir bevielio interneto prieigą, o tualetai nebekelia neigiamų emocijų. Tiesa, keliaujant vis tiek geriau pasiimti higieninių servetėlių.
(0) 2019-08-30 22
Skirtingos oro linijos savo orlaivius dažo skirtingai. Tačiau jei peržiūrėtumėte visus pasaulyje skraidančius „De Havilland Canada Dash 8“ greitai pastebėtumėte, kad visi jie turi nedažytas priekines sparnų ir uodegos stabilizatorių atbrailas. Kadangi patys orlaiviai įprastai yra balti, juodos briaunos yra lengvai pastebimos. Tačiau kodėl šie lėktuvai taip atrodo? Pasirodo, tam yra rimta priežastis.
(0) 2019-08-28 17
Keliaudami lėktuve tikrai esate sėdėję kur nors netoli sparnų. Jei esate atidūs, ant sparno paviršiaus galėjote pastebėti nedidelių atsikišimų eilę. Jie atrodo taip, tarsi jų ten neturėtų būti – juk sparno efektyvumas priklauso ir nuo paviršių lygumo. Tačiau iš tikrųjų tai yra labai svarbūs įtaisai, kurie puošia ne tiklėktuvų sparnus, bet ir „Mitsubishi Lancer Evolution“ stogą, ir vėjo jėgainių mentis. Kas tai per daiktai?
(0) 2019-08-26 0
Žinios apie lėktuvų avarijas dažnai žmonėms kelia nerimą. Tačiau ši yra kitokia. Didžiausias pasaulio keleivinis laineris „Airbus A380“ iš tikrųjų nėrė nosimi žemyn ir buvo stipriai apgadintas, tačiau tai nebuvo didelė avarija, nes lėktuvas niekur neskrido.
(0) 2019-08-22 7
Lėktuvo priekyje visada susėda pirmosios ir verslo klasių bilietus įsigiję keleiviai, o ekonominės klasės sėdynių eilės prasideda už jų nugarų. Nesvarbu, kokias oro linijas pasirinkote ir kur keliaujate – salono struktūra bus būtent tokia. Tačiau kodėl? Kodėl lėktuvo priekis yra tinkamesnis patogesnėms vietoms įrengti?
(0) 2019-06-27 37
Plačiai naudojamas mažo tankio polietilenas gali būti perdirbamas į naują plastiką, tačiau ne paslaptis, kad šiuo metu yra daugiau plastiko atliekų, nei jas perdirbančių įmonių. Turėdami tai galvoje, mokslininkai sukūrė naują metodą, leidžianti šią medžiagą paversti reaktyviniu kuru.
(0) 2019-05-30 16
Jei artimiausiu metu planuojate atostogas, tikėtina, kad į jas leisitės „Boeing 737“ lėktuvu – jie yra labai plačiai naudojami. Iš viso nuo 1967 metų „Boeing“ klientams pristatė net 10,5 tūkstančius 737 lėktuvų. Jūs tikrai esate matę šį orlaivį, bet ar žinojote, kad ankstesnės versijos turėjo antakius? Taip vadinti maži papildomi aukštai sumontuoti pilotų kabinos langai. Kam jie buvo skirti? Ir kodėl jų nebeliko?
(0) 2019-05-28 19
Mes esame įpratę, kad lėktuvų langai yra visai maži. Taip jau turi būti. Kuo didesnis bus langas, tuo didesnė bus siūlė tarp stiklo ir fiuzeliažo, tuo silpnesnis bus slėgių skirtumą atlaikantis korpusas. Mes taip pat esame įpratę prie langų formos – visų didžiųjų keleivinių langų forma yra daugmaž tokia pati. Tačiau „Sud Aviation Caravelle“ atrodė pakankamai keistai – jie buvo trikampiai. Tiesa, tai buvo labai gerai apgalvotas ir gudrus dizaino sprendimas.
(0) 2019-05-03 9
Nemaža dalis keliautojų mėgsta sėdėti prie lėktuvo lango. Čia daugiau šviesos, o ir vaizdas niekada nepabosta. Tačiau kartais sumokėjus už brangesnį lėktuvo bilietą tenka nusivilti - vieta prie lango iš tiesų yra vieta tarp langų. Kodėl taip yra? Kodėl sėdynės nėra išrikiuojamos lygiai su kiekvienu langu?
(0) 2019-04-09 0
Naudotis lėktuvų tualetais dažnai yra nepatogu. Jie yra maži, prie jų dažnai susidaro eilės, o ir triukšmas nuspaudus vandens nuleidimo renkenėlę gali išgąsdinti. Dabar Brigamo Jango universiteto mokslininkai sugalvojo, kaip išspręsti vieną iš šių problemų.
(0) 2019-03-25 12
„Boeing 777“ pagal salono talpą yra didžiausias dvimotoris lėktuvas pasaulyje. Naujosios legendinio lainerio kartos lėktuvai, vadinami 777X, bus dar šiek tiek didesni ir gerokai modernesni. Tačiau kiek keistai atrodo tai, kad „Boeing 777X“ turės užlenkiamus sparnų galus. Kam to reikia? Juk „Airbus A380“ sparnų mojis yra dar didesnis, tačiau šis lėktuvas užlenkiamų sparnų neturi.
(4) 2019-03-22 31
„Tupolev Tu-95“, „Antonov An-70“, Westland Wyvern“ ir keletas kitų lėktuvų turi variklius su dvigubais kontrarotaciniais (priešsukiniais) propeleriais. Įprastai vienas lėktuvo variklis turi vieną propelerį – jūs žinote, kaip tai atrodo. Tuo tarpu paminėtų lėktuvų varikliai turi po du į priešingas puses besisukančius propelerius. Tokia konstrukcija turi daug privalumų, tai kodėl tuomet ji yra tokia reta?
(0) 2019-03-19 9
Pasaulyje yra daug keistų lėktuvų, tačiau kuris keisčiausias? Lenkijoje gamintas „PZL M-15 Belphegor“ yra rimtas kandidatas į šį titulą. Tai – lėčiausias pasaulio reaktyvinis lėktuvas ir vienintelis masinės gamybos biplanas su reaktyviniu varikliu.
(0) 2019-02-25 4
„Singapore“ ir „American“ oro linijos neseniai buvo sukritikuotos dėl keleivių atsitiktinai pastebėtų kamerų. Jos nebuvo labai gerai paslėptos - tiesiog anksčiau niekas neatkreipė dėmesio, kad sėdynių atlošuose sumontuoti ekranai turi ir kameras. Kam jos skirtos? Kodėl oro linijos galėtų norėti iš tokio atstumo stebėti keleivius?
(1) 2019-02-22 11
Keliaudami oro uostuose galbūt esate pastebėję, kad kai kurie Boeing lėktuvai turi variklius su dantyta galine dalimi. Toks dizainas iš tiesų atrodo pakankamai įdomiai. Tokius variklius turi 737 MAX, 787 Dreamliner, 747-8 ir, tikriausiai, dar keli naujesni Boeing modeliai. Tačiau variklio korpuso dizainas sugalvotas tikrai ne dėl grožio. Kokią funkciją turi ta dantyta galinė variklio dalis? Ir kodėl tokio sprendimo nenaudoja Airbus?

Jūsų požiūris

Aktyvios diskusijos