Jūs esate čia: Pradžia » Visos temos » Mokslininkai ir išradėjai

Mokslininkai ir išradėjai

Žymės vieta žymių medyje:

(0) 2018-03-29 7
Už beveik viską, ką mes dabar žinome apie artimiausius Žemėje gyvenančius žmogaus giminaičius, t. y. šimpanzes, turėtume būti dėkingi britų primatologei ir antropologei Jane Goodall. Kaip ji sugebėjo taip artimai šiuos gyvūnus pažinti?
(0) 2018-01-06 25
Antarktidos klimatas – šalčiausias visoje Žemėje. Vidutinė šio žemyno temperatūra siekia net minus 40 laipsnių Celsijaus, o žiemą neretai nukrenta ir dar žemiau. Net ir naktis ten trunka ištisus šešis mėnesius – tiek laiko Pietų ašigalyje Saulė nepakyla virš horizonto. Būtent dėl savo atšiaurumo ir nuošalumo Antarktida yra puiki vieta moksliniams tyrimams atlikti.
(0) 2017-12-18 17
Pietiniame mūsų planetos ašigalyje esanti Antarktida – tai mažiausiai apgyvendintas, šalčiausias, labiausiai vėjuotas ir mažiausiai ištyrinėtas žemynas. Beveik visą jį dengia storas sniego ir ledo sluoksnis. Nepaisant nepaprastai atšiaurų sąlygų, Antarktidoje gyvena šalčio nebijantys ruoniai, pingvinai ir... keli tūkstančiai žmonių. Visi šie žmonės – mokslininkai.
(2) 2016-12-02 19
Vilniaus universiteto profesorius Virginijus Šikšnys su komanda atrado genų redagavimo įrankį CRISPR-Cas9 – genų žirkles, kuriomis galima labai tiksliai karpyti DNR grandinę. Šis atradimas gali pelnyti pirmąją Lietuvos istorijoje Nobelio premiją Chemijos srityje.
(0) 2016-11-25 26
Lietuvių mokslininkai – pirmieji pasaulyje atrado itin tikslų ir lengvai naudojamą genomo redagavimo įrankį. Vilniaus universiteto (VU) prof. Virginijaus Šikšnio ir jo komandos atradimas buvo toks svarbus, kad netrukus pasklido po visą pasaulį ir sulaukė genetikų pripažinimo. Mokslininkui prognozuojama Nobelio chemijos premija. Jos šįmet negavo, tačiau VU dr. Giedrius Gasiūnas sako, kad šių metų laureatai buvo apdovanoti už darbus, atliktus dar praeitame amžiuje, todėl lietuvių atradimas dar tikrai gali būti įvertintas.
(2) 2014-12-29 24
Filmas apie Zigmundą Froidą austrų neuropotologą, psichiatrą, psichologą, psichoanalizės kūrėją.
(0) 2014-09-21 4
Psichiatras Aurelijus Veryga pasakoja apie alkoholį skvarbą visuomenėje ir jo daromą žalą. Paskaitoje išgirsti faktai priverčia suglumti. Ar žinote, kad greičiausiai auga vaikų ir jaunimo vartojančių alkoholį kreivė? O gal vis dar tikite, kad alkoholis šildo šaltą žiemą ir gerina sveikatą? Gal vis dar galvojate, kad egzistuoja "saikingo gėrimo kultūra"?
(0) 2014-09-13 3
Ar žinome, kiek gyvenimo atima viena nekalta cigaretė? Ar bent įsivaizduojame,kaip paauglius verbuoja tabako pramonė? Ar bent nutuokiame kiek sunkiųjų metalų pasisaviname įtraukdami vieną NEKALTĄ cigaretės dūmą. Nepagrąžinta tiesa apie rūkymo žalą iš psichiatro, biomedicinos mokslų daktaro Aurelijaus Verygos lūpų (3 dalys).
(0) 2014-09-02 2
Tai Lietuvos nacionalinės Martyno Mažvydo bibliotekos ministudijos įrašas - diskusija su žinomu psichiatru, biomedicinos mokslų daktaru Aurelijumi Veryga. Pokalbis eina apie Lietuvos Sveikatos ministerijos iniciatyvą 2013 metus paskelbti „Sveikatingumo metais", mokslininko susidomėjimą visuomenine sveikata, jo pastebėjimus apie lietuvių sveikatą, alkoholio mitus ir daromą žalą.
Diskusiją moderavo LNB Strateginių projektų plėtros skyriaus projektų vadovė Gabija Daukšaitė.
(0) 2014-09-01 5
Lietuvos sveikatos mokslų universiteto (LSMU) doc. dr. Aurelijaus Verygos paskaita apie alkoholio vartojimą, priklausomybę ir kaip tai kenkia mūsų sveikatai.

Jūsų požiūris